Stand Atlantic – WAS HERE (Deluxe): angrier, freer, more themselves. EN/FR
Band: STAND ATLANTIC
Album Title: WAS HERE (Deluxe)
Label: HOPELESS RECORDS
Release Date: May 16, 2025

EN
Just a few months after WAS HERE, Stand Atlantic comes back swinging with the deluxe edition, dropping May 16.
The message? They’re not here to please, they’re here to speak their truth, raw and unfiltered.
More aggressive, more experimental, and just as honest.
Right out the gate with WAKE UP–SIT DOWN–SHUT UP, they set the tone: urgent, in-your-face, with a vibe that nods to fellow Aussies Chase Atlantic.
Then comes FRENEMIES, a deep, introspective counterpart to Nothing Hurts When You’re Hollow, where Bonnie Fraser feels like she’s talking to herself in the mirror. You can feel that internal tug-of-war, between doubt and resilience.
FR
Quelques mois seulement après WAS HERE, Stand Atlantic revient en force avec sa version deluxe, disponible dès le 16 mai. Le message est clair : pas là pour plaire, mais pour s’exprimer sans filtre. Plus bruts, plus expérimentaux, toujours aussi sincères.
Dès l’ouverture avec WAKE UP-SIT DOWN-SHUT UP, le ton est donné : urgent, frontal, avec des vibes rappelant leurs compatriotes de Chase Atlantic. Puis vient FRENEMIES, miroir introspectif de Nothing Hurts When You’re Hollow, où Bonnie Fraser semble se parler à elle-même. On y ressent cette lutte intérieure, entre doute et résilience.
EN
The collabs are some of the album’s biggest highlights:
• CRIMINAL (feat. Polaris) brings crushing riffs and Jamie Hails’ perfectly controlled screams, pure chemistry.
• GIRL$ (feat. PVRIS & BRUSES) blends pop, rock, and electro. The vocals weave together seamlessly, Lynn Gunn comes in soft and haunting, before the track takes off.
• NOSE BLEED (feat. Sueco) is dark and addictive, Sueco and Fraser trade intense lines that hit hard.
Musically, the album’s a bold playground:
• FREAKIN’ OUT mixes synths, rock, and controlled chaos, with a ridiculously catchy bridge.
• LOVE U ANYWAY channels early 2000s pop-punk, happy melodies, sad lyrics, and totally owns that contrast.
• KISSIN’ KILLER COBRAS is a full-on banger, with Fraser letting loose on the screams, giving strong Misadventures-era Pierce The Veil energy.
• WARZONE opens with a punch: “If you’re a bad bitch, show me what you’re made of”, a straight-up slap to anyone who ever underestimated them.
And then there’s 17, the emotional high point. Raw, bitter, and powerful.
Bonnie screams out her frustration, flexes her full vocal range.
The REPRIZE (ONE TAKE) version strips it all down — just piano, silence, and emotion turned up to 100.
FR
Les collaborations sont parmi les moments forts du disque.
- CRIMINAL (feat. Polaris) marie riffs puissants et cris maîtrisés de Jamie Hails : une alchimie parfaite.
- GIRL$ (feat. PVRIS & BRUSES) fusionne pop, rock et électro. Les voix s’entrelacent, Lynn Gunn charme avec douceur avant que le morceau ne décolle.
- NOSE BLEED (feat. Sueco) est sombre et accrocheur, les voix de Sueco et Fraser se répondent avec intensité.
Musicalement, l’album est un terrain de jeu audacieux.
- FREAKIN’ OUT combine synthés, rock et chaos contrôlé, avec un pont ultra accrocheur.
- LOVE U ANYWAY rappelle le pop-punk des années 2000 : mélodie joyeuse, paroles tristes – un contraste assumé.
- KISSIN’ KILLER COBRAS est un TUBE nerveux, où Fraser pousse les screams avec brio, évoquant Misadventures de Pierce The Veil.
- WARZONE et ses premières paroles, “If you’re a bad bitch, show me what you’re made of”, claquent comme une gifle à tous ceux qui les sous-estiment.
17 est un sommet émotionnel : introspectif, amer, puissant. Bonnie hurle sa frustration, montre toute sa palette vocale. Sa version REPRIZE (ONE TAKE), plus dépouillée, amplifie l’émotion avec piano et silence.
EN
In the final third of the album, the band fully embraces tonal shifts — and owns every second of it:
• G.A.G (Girl’s A Gun) flirts with 2010s-style pop à la Demi Lovato, but hides sharp, biting lyrics underneath the gloss.
• Rockstar gives off Disney summer movie vibes… only to take a sharp turn into a real critique of the fame game and all its fakeness.
• Sex on the Beach dives into electro-rock territory, with lyrics that sting: “Maybe I’m a scrap heap, got a little envy…”. Stand Atlantic isn’t here for your approval.
• KILL[H]ER fuses their early pop-punk roots with their bold new sound, and it hits hard.
• I’m the Man (feat. Lauren Sanderson) is a feminist anthem: defiant, bold, flipping the narrative with a loud “fuck that shit, I’m the man.”
NOTHING HURTS WHEN YOU’RE HOLLOW slows the tempo but not the emotional weight, it’s exhaustion, emptiness, and overload all wrapped into one.
The final two remixes (Freakin’ Out – PVRIS version and Criminal – MR. BILL remix) take bold detours into electronic textures.
They leave behind the straight-up rock sound, but show that Stand Atlantic knows how to explore new ground — without ever losing themselves.
FR
Dans le dernier tiers de l’album, le groupe se permet des écarts de ton assumés :
- G.A.G (Girl’s A Gun) flirte avec la pop des années 2010 façon Demi Lovato, tout en cachant des paroles piquantes.
- Rockstar évoque les films Disney estivaux… avant de glisser une vraie critique du star system et de ses faux-semblants.
- Sex on the Beach joue sur l’électro-rock, avec des paroles acides : “Maybe I’m a scrap heap, got a little envy…”. Stand Atlantic ne cherche pas votre validation.
- KILL[H]ER fusionne leur énergie pop-punk des débuts avec leur nouveau son.
- I’m the Man (feat. Lauren Sanderson) est un hymne féministe, insolent, revendicatif, “fuck that shit, je suis l’homme”.
NOTHING HURTS WHEN YOU’RE HOLLOW ralentit le rythme, mais pas l’impact émotionnel. On y retrouve la fatigue, le vide, le trop-plein.
Les deux remixes de fin (Freakin’ Out version PVRIS et Criminal version MR. BILL) réinterprètent les titres à travers des textures électroniques audacieuses. Ils s’éloignent du rock pur, mais prouvent que Stand Atlantic sait aussi explorer sans se perdre.
EN
In short:
This deluxe edition isn’t just an add-on, it’s a statement.
Stand Atlantic is evolving, experimenting, screaming, and owning it.
The album is a rush of emotion, rage, humor, and raw power.
Their sound drifts further from classic pop-punk — but only to carve out a lane that’s truly theirs. They’re not here to please anymore. They want to be heard. And it works.
FR
En résumé :
Cette version deluxe n’est pas juste une extension. C’est un manifeste. Stand Atlantic évolue, expérimente, crie, assume. L’album est un concentré d’émotions, de colère, d’humour et de puissance.
Leur son s’éloigne du pop-punk classique, mais c’est pour mieux tracer leur propre voie. Ils ne cherchent plus à plaire, ils veulent être entendus. Et ça fonctionne.
Written by Fauve
Explore our latest music reviews!
Découvrez nos dernières chroniques musicales !


