Silverstein’s Pink Moon: Emotion in Slow Motion EN/FR
Band: Silverstein
Album Title: Pink Moon
Label: UNFD
Release Date: September 12, 2025

EN
A bittersweet punch from the desert
Silverstein are nothing short of scene veterans. After 25 years, a deeply emotional anniversary tour, and countless reinventions, they’re still pushing their limits without losing who they are. With Pink Moon, the second half of a two-part story that started with Antibloom, the band returns with something more laid-back, introspective, like a breath of air after the storm.
Written and recorded in the lunar landscapes of Joshua Tree, the album carries a very distinct energy, somewhere between quiet reflection, simmering tension, and heavier bursts that land just right. It’s a tight eight-track record, but one that feels carefully curated. Every song has its purpose, nothing here feels like filler.
FR
Une claque douce-amère venue du désert
Silverstein, c’est clairement des piliers. 25 ans de carrière, une tournée anniversaire pleine d’émotion, et toujours cette envie de repousser leurs limites sans trahir ce qu’ils sont. Avec Pink Moon, deuxième partie du diptyque amorcé par Antibloom, le groupe revient avec un disque plus posé, plus introspectif, comme une respiration après la tempête.
Écrit et enregistré dans le décor lunaire de Joshua Tree, l’album dégage une vibe très particulière : entre contemplation, tension contenue et passages plus rugueux, mais toujours bien intégrés. C’est court (8 titres), mais réfléchi. Chaque morceau a sa place, son rôle, et rien ne semble là juste pour remplir.
EN
Pianos, guest spots, and bold moves
From the opening track “I Love You But I Have To Let You Go,” you know you’re stepping into emotional territory. It’s soft, almost fragile, and it sets the tone for an album that leans more into atmosphere than brute force. Then comes “Negative Space,” which brings the punch back, fast-paced, with a tight breakdown. Classic Silverstein, but still hits hard.
But things really get interesting when the band starts taking risks. There’s piano sprinkled throughout, textures you don’t usually hear from them, and a couple of well-placed guest appearances: Rory Rodriguez (Dayseeker) on “Drain The Blood,” and Cassadee Pope on “Autopilot.” Two collabs that might split opinions, but honestly? They show how willing the band is to push past their comfort zone.
FR
Du piano, des invités, des prises de risque
Dès l’intro “I Love You But I Have To Let You Go”, on comprend qu’on est sur un terrain émotionnel. C’est doux, presque fragile, et ça ouvre la porte à un album qui joue plus sur les ambiances que sur la brutalité frontale. “Negative Space” ramène un peu de nerf, avec un rythme frénétique et un breakdown bien senti, classique, mais efficace.
Là où ça devient vraiment intéressant, c’est dans les prises de risques musicales. Du piano qui revient ici et là, des textures qu’on entend rarement chez eux, et surtout des collaborations bien senties : Rory Rodriguez (Dayseeker) sur “Drain The Blood”, Cassadee Pope sur “Autopilot”… Deux feats qui peuvent diviser, mais qui montrent surtout l’envie du groupe de sortir un peu de ses balises habituelles.
EN
Not an album for everyone, and that’s totally fine
Let’s be real, Pink Moon won’t please everyone. Some fans of the Shipwreck in the Sand era might find it too soft, too melodic, not “post-hardcore” enough. And yeah, it’s definitely a far cry from the chaos of the early days.
But what the band loses in urgency, they make up for in subtlety, emotion, and maturity. The songs feel intentional, cohesive, honest. It’s not an album that screams, it speaks. Sometimes it even whispers. But it still hits where it matters.
FR
Un album qui ne plaira pas à tout le monde, et c’est OK
Clairement, Pink Moon ne va pas faire l’unanimité. Certains fans du Silverstein époque Shipwreck in the Sand risquent de le trouver trop lisse, trop mélodique, pas assez “post-hardcore”. Et c’est vrai qu’on est loin des tempêtes d’antan.
Mais ce que le groupe perd en urgence, il le gagne en nuance, en émotion, en maturité. Les morceaux sont soignés, cohérents, sincères. Ce n’est pas un album qui hurle, c’est un album qui parle, qui murmure parfois, mais qui touche quand même.
EN
A record that breathes, and feels good
In the end, Pink Moon is the kind of album you listen to in a quiet moment, with some headspace. It’s not trying to win everyone over, but it’s got something deeply human running through it.
It might not be their most iconic record, but it’s an important one. And for a band 25 years into their career, the fact that they’re still taking creative risks? That’s huge.
Highlights: Negative Space, Drain The Blood, Autopilot, Widowmaker
Verdict: 3,5 milkshakes, rich, honest, and not always explosive, but always on point.
FR
Un disque qui respire, et qui fait du bien
Au final, Pink Moon est un album à écouter dans un moment de calme, avec un peu de recul. Il ne cherche pas à séduire tout le monde, mais il a quelque chose de profondément humain.
C’est peut-être pas leur disque le plus marquant, mais c’est un chapitre important. Et pour un groupe de 25 ans de carrière, le fait qu’ils osent encore, c’est déjà énorme.
À retenir : Negative Space, Drain The Blood, Autopilot, Widowmaker
Verdict : 3,5milkshakes bien denses, pas toujours explosifs, mais sincères et maîtrisés
Explore our latest music reviews!
Découvrez nos dernières chroniques musicales !


