Luna Kills Pushes Metalcore Boundaries with Futuristic and Explosive New Album Deathmatch EN/FR

Band: Luna Kills
Album Title: Deathmatch
Label: Sharptone
Release Date: April, 4, 2025

EN
The Finnish band Luna Kills, made up of vocalist Lotta Ruutiainen, guitarist Samuli Paasineva, drummer Jimi Kinnunen, and bassist Lassi Peltonen, has just dropped their brand-new album Deathmatch. The record brings all the classic elements of metalcore, the mix of clean and harsh vocals, with a strong focus on explosive guitar riffs and pounding drums. On top of that, they layer in some unique sounds that make the band stand out from the crowd, adding a futuristic edge to the whole thing. The result? An album that delivers a real sonic experience and even catches you off guard on the first listen.

FR
Le groupe finlandais Luna Kills composé par Lotta Ruutiainen au chant , le guitariste Samuli Paasineva, le batteur Jimi Kinnunen et le bassiste Lassi Peltonen vient de sortir son nouvel album Deathmatch. On y retrouve tous les éléments du metalcore avec l’alternance voix claire et voix saturée tout en insistant sur la puissance d’exécution de la guitare et de la batterie. Cette base musicale est agrémentée de sons uniques qui font que le groupe ne ressemble à aucun autre et qui lui confèrent une dimension futuriste. C’est donc un album qui propose une vraie expérience musicale et qui est même assez surprenant à la première écoute.

EN
Love u

This track hits like a high-energy pop song, thanks to its fast pace and super catchy chorus. It feels like the band is reworking mainstream radio-friendly formulas and turning them up to eleven.

Leech

Now this one is wild. It starts out fairly standard, but suddenly explodes into a full-on scream-fest, with layered vocal tracks creating a chaotic, intense vibe. Total mayhem, in the best way.

Sadist

This track is a bit more grounded and sticks to a more classic structure. It doesn’t go off the rails like Leech, and the transitions between the different parts are more side-by-side than truly seamless,  but it works.

Sugar Rush

A real rollercoaster, this one’s lightning fast and doesn’t give you a second to breathe before dropping into a surprisingly calm chorus. Electro elements meet distorted guitars in a super dynamic mix.

Slay ur enemies

This was the lead single from Deathmatch, and it’s a banger. It kicks off with a rap-style vocal delivery before diving into the usual heavy screaming. The energy is off the charts, a total powerhouse of a track.

Hallucinate

A no-nonsense metalcore tune that sticks to the genre’s playbook and does it really well. Straightforward, tight, and hard-hitting.

FR
Love u :

Ce titre sonne comme un morceau de pop survitaminé notamment grâce à son rythme assez élevé et contient un refrain qui reste dans la tête. On peut dire que le groupe revisite les codes des morceaux radiophoniques pour leur donner beaucoup plus de puissance.

Leech :

C’est un morceau assez surprenant car vraiment déjanté. Le chant est d’abord classique avant d’exploser en un scream surpuissant enrichi par plusieurs pistes de chant simultanées.

Sadist :

Ici la construction est plus classique et moins folle que la précédente et joue moins avec des sonorité incongrues. C’est un morceau en plusieurs temps différents qui se suivent côte à côte plus qu’ils ne s’enchaînent vraiment.

Sugar rush :

C’est un titre assez saisissant par sa rapidité qui fait qu’on est assailli de notes sans pouvoir respirer avant de basculer sur un refrain plutôt calme. Le tout enrichi d’un mélange de son électro et de guitare saturée.

Slay ur enemies :

Ce premier single de Deathmatch sorti par le groupe se caractérise par son ouverture proche d’un chant de style rape avant de reprendre sur le mode saturé habituel. C’est un bon morceau qui déborde d’énergie.

Hallucinate :

Titre efficace qui déroule la recette d’un metalcore sans faille.

EN
Waves

This one stands out for switching things up, the softer clean vocals actually take up half the track instead of just the intro, which is a cool twist. The mellow part builds anticipation, but the shift back to heaviness could’ve hit harder. Still, it keeps you on your toes.

Get mad

Another brutal and effective track, very much in line with the rest of the album. It features a super short solo, just enough to give it flavor without overdoing it.

Burn the world with me

This one shakes things up a bit. The main riff brings in some nu-metal vibes, which is refreshing, but it still keeps the clean/scream vocal alternation and overall metalcore structure intact.

Fever dreams

This track gives off a really tense, almost claustrophobic vibe. The background vocals and high-pitched tones hovering throughout the song add to the eerie atmosphere.

FR
Waves :

Morceau qui parvient à nous surprendre car rompt avec la construction des titres précédents de l’album puisque la partie plus douce en chant clair occupe la moitié du morceau et n’est pas réservée qu’à l’intro. Ce surprenant ralentissement provoque un effet d’attente de la violence qui aurait pu être meilleur avec une rupture plus radicale qui nous aurait vraiment sauté dessus.

Get mad :

C’est un titre dans la continuité des morceaux précédents c’est à dire brutal et efficace mais qui est doté d’un très court solo. Assez pour le style et dans l’album.

Burn the world with me :

Un morceau qui bouscule un peu ce à quoi l’album nous a habitués car le riff principal a des accents nu metal mais le chant garde cette alternance entre clair et scream et la construction général du titre garde les codes du metalcore.

Fever dreams :

Les chœurs confèrent à cette musique une ambiance angoissante et assez oppressante renforcée par le jeu aigu qui plane sur le morceau.

EN
So yeah, Deathmatch is a surprising album. On first listen, it might feel overwhelming with all the sound experiments and unpredictable structures, but it definitely makes you want to go back and dive in again. It’s far from off-putting, it’s intriguing, intense, and refreshingly different

FR
C’est donc un album surprenant car à la première écoute on est un peu perdu devant tous ces jeux de sonorités et la folie des compositions mais on a quand même envie de recommencer l’expérience qui est loin d’être repoussante.

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