Landmvrks Dive Deep into Emotional Turmoil on The Darkest Place I’ve Ever Been EN/FR

Out April 25, 2025

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Marseille metalcore, raw soul, and straight-up sonic punches

Landmvrks are back, and they didn’t come to play. Three years after Lost In The Waves, the Marseille crew drops an album that’s not afraid to get its hands dirty or spill its guts. The Darkest Place I’ve Ever Been doesn’t do anything halfway, it’s a full-blown musical therapy session, a descent into hell, and a big middle finger to genre labels that try to box them in.
Spoiler alert: it absolutely rips.

FR
Metalcore marseillais, âme en vrac et grosses baffes sonores

Ça y est, Landmvrks est de retour, et pas juste pour faire coucou. Trois ans après Lost In The Waves, les gars de Marseille balancent un album qui n’a pas peur de se salir les mains ni de mettre les tripes sur la table. The Darkest Place I’ve Ever Been ne fait pas dans la demi-mesure : c’est une thérapie musicale, une descente aux enfers, un gros doigt d’honneur aux étiquettes trop serrées. Et spoiler : ça défonce !

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A new chapter, deeper, riskier, and more personal

With this fourth album, Landmvrks step into a whole new phase. Lost In The Waves had already nailed down their identity: modern, gritty, streetwise metalcore. But this time, you can feel the hunger to push further, to experiment with new textures, to take more risks. The band tightens their songwriting, sharpens the message, and pulls listeners into a deeply emotional, almost cinematic journey.

The whole album feels like a slow dive into a dark mental space, and crawling back out isn’t easy. The tracklist is carefully crafted: tension builds, then breaks; moments of vertigo, flashes of rage, and finally, a haunting silence. It’s a spiral-shaped narrative where every song serves its purpose.

Florent Salfati stays true to his raw and personal approach. His lyrics hit like confessions, straight from the chest. The pain is real, the wounds are open, and you can hear it in every single line, whether he’s screaming, whispering, or rapping.

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Une nouvelle étape, plus introspective et plus risquée

Avec ce quatrième opus, Landmvrks entre dans une nouvelle phase. Lost In The Waves avait solidifié leur identité : un metalcore moderne, urbain, nerveux. Ici, on sent l’envie d’aller plus loin, d’explorer d’autres textures, d’oser plus. Le groupe affine son écriture, creuse son propos, et embarque l’auditeur dans un véritable récit émotionnel, presque cinématographique.

Tout l’album est conçu comme une plongée progressive dans un espace mental sombre, d’où il est difficile de remonter. La tracklist est pensée pour ça : montée en tension, relâchement, vertige, éclats de colère, puis silence final. C’est une narration en forme de spirale, où chaque morceau joue son rôle.

Florent Salfati, fidèle à son approche personnelle et brute, livre ses textes comme des confidences à vif. Les tourments sont réels, les cicatrices ouvertes. Et ça, ça s’entend dans chaque ligne vocale, qu’elle soit hurlée, murmurée ou rappée.

EN
A richer, freer sound, but still razor-sharp

Sonically, Landmvrks have stopped playing it safe. Their metalcore roots are still front and center, hard-hitting and aggressive, but now they’re layering in rap, French vocals, piano, spoken word, even some unconventional song structures. Each track feels like its own world. There’s no cookie-cutter formula here, every song is a different kind of emotional outlet.

And yet, the whole thing sounds incredibly cohesive. The transitions are smooth, the risks are well-calculated. Landmvrks aren’t trying to go “bigger”, they’re going deeper. Through sound, silence, and sharp rhythmic shifts, they’re telling something raw and real, without ever slipping into show-off mode.

FR
Un son plus riche, plus libre, mais toujours aussi incisif

Niveau son, Landmvrks ne se met plus de barrières. Leur metalcore est toujours là, ultra percutant, mais ils y greffent du rap, du chant en français, du piano, du spoken word, voire des structures peu classiques. Chaque piste a sa propre ambiance. Il n’y a pas de formule répétée à l’infini : ici, chaque chanson est un terrain d’expression différent.

Et pourtant, ça sonne cohérent du début à la fin. Les transitions sont fluides, les prises de risque maîtrisées. Landmvrks ne cherche pas à “faire plus”, mais à dire mieux. À travers les sons, les silences, les cassures rythmiques, le groupe raconte quelque chose de viscéral, sans jamais tomber dans la démonstration technique.

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Standout moments: where raw energy meets emotional gut-punch

Intro – it starts soft, but buckle up

The album kicks off with the title track, and you instantly know it’s gonna get heavy. A minimalist, almost fragile intro lures you in, then bam! In under 90 seconds, you’re hit with a wall of screams, blast beats, and biting guitars. Landmvrks gently grabs your hand, whispers “don’t worry,” and throws you headfirst into the abyss.

Creature – French rap and a sonic beast

One of the most hard-hitting tracks on the record, and already a crowd favorite, having been played live for over a year. It kicks off with a furious French-spoken verse over a gritty hardcore riff, and then detonates like a grenade in a narrow hallway. Screamed verses, melodic highs, sharp control, everything clicks. Wild, intense, and made to unite the pit.

A Line In The Dust (feat. Mat Welsh) – a perfect Franco-British duo

One of the album’s biggest surprises. Mat Welsh (While She Sleeps) joins in, and he’s not just window dressing. His voice blends with Florent’s in near-perfect harmony. The chorus is made for the stage, fists up, crowd chanting, pure live energy. It’s the kind of song you put on repeat without even realizing.

Blood Red – where pain meets poetry

Florent drops into full confession mode here, and it hits right in the chest. Slow, heavy, almost suffocating, French rap-style verses with a spoken-word edge, floating into atmospheric choruses. The contrast is beautiful. There’s so much honesty in his voice, it gives you chills. It’s a calm before the storm, and a much-needed emotional breather.

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Les moments forts : entre violence frontale et émotions à nu

Intro – ça commence tout doux, mais accroche-toi

L’album s’ouvre sur la piste-titre, et direct tu sens que ça va être intense. Une intro minimaliste, presque fragile, puis bam ! En moins de 90 secondes, t’es happé par une vague de screams, de blastbeats et de guitares qui mordent. Landmvrks te prend par la main, te murmure “t’inquiète”, et te jette direct dans le vide.

Creature – du rap en français, et un monstre de son

Un des morceaux les plus efficaces du disque. Et surtout, déjà bien connu du public, puisque le groupe l’a balancé en live depuis un an. Ça commence avec un flow enragé en français, bien posé sur un riff hardcore. Et puis ça explose comme une grenade dans un couloir étroit. L’alchimie entre les voix criées et les envolées mélodiques est toujours là, mais plus fine, plus contrôlée. Sauvage, intense, fédérateur.

A Line In The Dust (feat. Mat Welsh) – parfait duo franco-british

Une des grosses surprises du disque. Mat Welsh (While She Sleeps) est de la partie, et pas juste pour faire joli. Sa voix se mêle à celle de Florent avec une harmonie qui frôle le parfait. Le refrain est taillé pour les concerts, les chants en chœur, les poings levés. C’est le morceau qu’on réécoute dix fois d’affilée sans s’en lasser.

Blood Red – entre douleur et poésie

Florent passe en mode confession intime, et ça tape fort émotionnellement. Un morceau lent, pesant, où les couplets sont rappés en français avec un flow presque slamé, et les refrains pleins d’écho, presque aériens. Y’a un vrai contraste, et surtout, une sincérité qui file la chair de poule. C’est un moment de pause… avant la prochaine gifle.

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Sulfur & Sombre 16 – the emotional rollercoaster

Just like Creature, Sulfur is a track that’s already been battle-tested on stage, and you can hear it. It hits hard, no filter. Straight-up riffs, machine-gun drums, and screams that tear right through you. It’s built for the pit. Then Sombre 16 flips the script completely: a full-on rap track, dark, heavy, and sticky like mental molasses. It feels like slipping into the mind of the album’s character. Each track deepens the spiral, this is storytelling in motion.

The Great Unknown – metalcore with a nu-metal heart

The influence here is obvious, and Landmvrks doesn’t shy away from it. You immediately think of From The Inside or Somewhere I Belong. But here, it’s jacked up with a metalcore edge. Rapped verses, a hooky chorus, a massive production, this one’s a potential hit, but still full of teeth.

La Valse Du Temps – poetic chaos

One of the most powerful moments on the album. It starts with soft French vocals over piano, then builds and builds into a storm of sound. The 3/4 waltz rhythm throws you off at first, but it’s mesmerizing, like an emotional short film in music form. Live, this could be a straight-up magical moment.

Deep Inferno – instant classic

This is the banger. Rapid-fire flow, scream/rap exchanges, crushing breakdowns, a perfect showcase of Landmvrks doing what they do best. You can already picture the crowd losing it. But underneath the aggression, it’s still dealing with deep stuff: inner battles, self-sabotage, emotional weight. Pure fire, layered with pain.

Requiem & Funeral – a finale that hits like a punch and a hug

Requiem is hands down the heaviest track on the record, brushing up against full-on deathcore. It’s fast, it’s loud, and it’s physically overwhelming. And then comes Funeral: stripped back, piano and vocals only, delicate but loaded with emotion. Not the usual metalcore closer, but the perfect ending to a record that never fakes it.

FR
Sulfur & Sombre 16 – les montagnes russes

Comme Creature, « Sulfur » est un autre titre déjà rodé sur scène, et ça s’entend : ça tape fort et sans détour. Riff frontal, batterie en mode mitraillette, screams qui te vrillent les tympans. C’est un hymne pour le pit. Et derrière, « Sombre 16 » casse le rythme avec un morceau 100% rap, sombre et poisseux, comme si on entrait dans l’esprit du personnage. Le storytelling est solide, chaque piste est un chapitre de cette spirale mentale.

The Great Unknown – Linkin Park sort de ce corps

L’influence est évidente, et Landmvrks ne la cache pas. On pense direct à From The Inside ou Somewhere I Belong. Sauf qu’ici, c’est boosté à la testostérone metalcore. Les couplets rappés, le refrain catchy, la prod massive… c’est un tube potentiel, mais qui garde les crocs bien affûtés.

La Valse Du Temps – l’ovni poétique

Un des moments les plus forts de l’album. Piano, chant en français très doux, puis montée progressive vers une tempête sonique. Le morceau passe par mille émotions, comme un court-métrage audio. L’utilisation du 3/4 donne une dynamique particulière, presque déroutante au début, mais en live, ça risque d’être complètement magique.

Deep Inferno – le classique instantané

LE banger. Flow rapide, scream/rap, breakdown explosif, c’est une synthèse parfaite de ce que Landmvrks fait de mieux. Tu sens direct le potentiel scénique : mosh pit, walls of death, cris à l’unisson. Mais attention, sous la surface, ça parle encore une fois de solitude, de lutte intérieure. Le contraste émotion brute / violence musicale est parfait.

Requiem & Funeral – la fin en apothéose

« Requiem » est la track la plus brutale du disque, flirtant avec le deathcore pur. C’est presque violent physiquement, avec des blastbeats à t’en faire perdre le nord. Et derrière, le rideau tombe avec « Funeral », une ballade piano-voix sobre, émotive, quasi cinématographique. Pas ce qu’attend le fan de moshpit, mais la conclusion parfaite d’un album qui n’a jamais triché.

EN
A landmark album in their career

The Darkest Place I’ve Ever Been isn’t just a solid album, it’s the record that proves Landmvrks are here to stay, and more importantly, to grow. They could’ve stayed in their comfort zone, doing what they already mastered. Instead, they opened the windows wide, let in both light and darkness, and dropped a project that’s raw, bold, and deeply honest.

This is an album that shakes you up, hits you in the gut, and occasionally throws you off balance. But that’s exactly what makes it special. You don’t listen to this like a background playlist, you live it. It’s a statement, a scream, a fully-formed piece of art.

Final score: 4 milkshakes out of 5
(with extra French vocals, pissed-off breakdowns, and raw emotion whipped to perfection)

FR
Un album clé dans leur carrière

The Darkest Place I’ve Ever Been n’est pas juste un album solide : c’est le disque qui affirme que Landmvrks est là pour durer, et pour évoluer. Ils auraient pu rester dans le confort de ce qu’ils maîtrisent déjà. Au lieu de ça, ils ouvrent les fenêtres, laissent entrer la lumière et l’ombre, et balancent un projet honnête, nu, ambitieux.

C’est un disque qui bouscule, qui touche, qui dérange parfois. Mais c’est ce qui en fait un album marquant. On n’écoute pas ce disque comme une simple playlist. On l’écoute comme un témoignage, un cri, une œuvre complète.

Note finale : 4 milkshakes sur 5
(avec supplément chant en français, breakdowns énervés et émotion brute fouettée à la main)

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