Whitechapel, Northlane & Cabal Tear Down the Bataclan: A Night of Chaos, Catharsis and Crushing Metal – Paris, June 18, 2025 EN/FR
EN
Back in the pit barely a week later, yeah, I’d already seen Whitechapel at Rock im Park, but hey, when you love something… you don’t keep count. And tonight at the Bataclan? Even better. Three bands. Three vibes. Three knockout punches. But Whitechapel… that’s a whole different beast.
FR
Retour dans la fosse après à peine une semaine, j’avais déjà vu Whitechapel au Rock im Park mais bon, quand on aime… on compte pas. Et ce soir au Bataclan, c’était même encore mieux. Trois groupes. Trois ambiances. Trois claques. Mais Whitechapel… c’est un autre délire.
Whitechapel, Northlane & Cabal
EN
CABAL – a brutal and straight-to-the-point opener
The venue was just starting to fill up, but that didn’t stop anyone from going hard right away. From the very first notes, the crowd was headbanging like crazy, necks were getting wrecked, and the first circle pit had already kicked off. The energy kept building. Andreas Bjulver (the vocalist) was hyping the pit like a pro, and when he told the crowd to jump, it turned into an all-out war.
Another massive circle pit broke out during Unveiled, and I knew right then—that track was hands down my favorite of the set. People were clapping, jumping, even the folks hanging back were starting to move.
Then came the call for a wall of death, and the crowd didn’t even hesitate. The place was already going off the rails. Andreas kept pushing the energy higher, the room now fully packed, and Violent Ends just unleashed another round of chaos with yet another pit.
And finally, Magno Interitus, with that savage breakdown… the perfect way to end it all. One last pit. One last blast. Cabal? Absolutely massive. The crowd was all in, and I got hit with a gut-punch right out the gate. I’d seen them at Petit Bain with To The Grave, but this time… they leveled up hard.
FR
CABAL – ouverture brutale et efficace
La salle commence tout juste à se remplir, mais ça n’empêche personne de se chauffer direct. Dès les premières notes, le public headbang sec, les cervicales sont mises à rude épreuve, et un circle pit se forme déjà. Ça monte crescendo. Andreas Bjulver (le chanteur) chauffe la fosse et tout le monde jump à sa demande, c’est la guerre !
Y’a encore un énorme circle pit sur Unveiled, et là j’me dis que ce morceau, c’est clairement ma préf du set ! Ça tape dans les mains, ça saute de partout, même les curieux du fond sont en train de bouger.
Le groupe demande un wall of death et la foule s’exécute sans hésiter. L’ambiance est déjà complètement dingue. Andreas ne lâche rien, la salle est désormais bien remplie, et Violent Ends fout encore un sacré bordel avec un énième circle pit.
Et puis Magno Interitus, avec ce break de barbare… juste ce qu’il fallait pour finir en beauté. Dernier circle pit. Dernière explosion. Cabal ? Énorme. Le public était conquis, et moi j’ai pris une baffe d’entrée de jeu. J’les avais déjà vus à Petit Bain avec To The Grave, et franchement, là ils ont encore monté le niveau.














Whitechapel, Northlane & Cabal
EN
Northlane – where fury meets feeling
Now the pit’s packed tight. As soon as the band hits the stage, the crowd erupts, screams, whistles, and flying cups everywhere. And boom! Instant moshpit. People are already screaming lyrics at the top of their lungs, jumping like crazy. During 4D, the first crowdsurfer of the night appears, while a circle pit naturally spins into motion.
Then Bloodline drops, and it’s full-on mayhem, slams coming nonstop, and the band kicks off a furious wall of death right after throwing out a loud “Comment ça va Paris?!”
Marcus Bridge (on vocals) takes a moment to shout out Cabal, and another massive wall of death explodes during Welcome to the Industry, complete with a dude riding his friend’s shoulders like some metal circus act.
The set is tight, intense, and flawlessly paced. Solar sparks a pit so massive it pulls in damn near three-quarters of the crowd, and it’s non-stop moshing until the very end.
Marcus gets everyone’s arms up, we’re swaying together, and for Clockwork, they throw a heartfelt thank-you to Paris, clearly moved by the reception. Last song, last round of chaos…
FR
Northlane – entre violence et émotion
Ça y est, la fosse est blindée. Dès l’arrivée du groupe sur scène, les cris, les sifflements, et les gobelets volent en l’air. Et bam ! Premier moshpit instantané, les gens chantent déjà à tue-tête, ça jump de partout. Sur 4D, le premier crowdsurf de la soirée surgit, pendant qu’un circle pit s’installe naturellement.
Quand retentit Bloodline, les slams s’enchaînent et le groupe déclenche un wall of death furieux, juste après avoir checké l’ambiance avec un bon gros “Comment ça va Paris ?!”
Marcus Bridge (au chant) dédie un moment à Cabal, et une autre salve de wall of death surgit sur Welcome to the Industry, où un mec fait son show en portant son pote sur les épaules, genre acrobate au cirque.
Le set est ultra bien rythmé, intense, mais aussi ultra carré. Solar fait péter un wall qui implique carrément plus des trois quarts de la fosse, et ça mosh sévère jusqu’au bout.
Marcus fait lever les bras à tout le monde, on ondule ensemble, et pour Clockwork, ils balancent un gros merci à Paris, visiblement touchés par l’accueil. Dernier morceau, dernier






















Whitechapel, Northlane & Cabal
EN
Whitechapel – the masterclass
The second they hit the stage, it’s game on. Screams erupt, a moshpit instantly breaks out. I’ve got goosebumps, I can feel it coming: we’re about to get wrecked. Phil Bozeman’s in top form, straight-up commanding the room.
Then Hymns in Dissonance kicks in, and man… just wow. A full-on auditory climax. Brutal, raw, flawless.
I can barely breathe, the intensity’s that overwhelming. Then Phil grabs the mic, thanks the crowd, says they’re gonna hit us with both old and new stuff. The man barely moves, and yet the stage presence is unreal.
The crowd surfing gets wilder with every song. It just doesn’t let up. During A Visceral Retch, the whole crowd claps in sync. Then Hate Cult Ritual—another banger from the latest album, sends the entire place into a trance. Giant circle pit goes off.
And then… Diabolic Slumber. Lights go low, the whole vibe shifts. Phil walks back on stage with the mask, creepy as hell, and it’s perfect. Another monstrous track, and the crowd’s straight-up in another dimension.
Then we’re thrown right back into pure chaos. The pit doesn’t slow down for a second, and mid-song, Phil drops a “Paris make some fuckin’ noise”, and the place explodes.
This Is Exile sends everyone flying, fists swinging, bodies crashing. It’s mayhem. Straight punch to the face. I even saw a bra land on stage, guess someone got a little too hot in the pit.
Before Our Endless War, Phil throws out a heartfelt “thank you so much for coming” and tells us to make some noise for Cabal and Northlane. We scream the lyrics until our voices give out.
The grand finale? The Saw Is the Law, one last punch to the gut. We scream, we collapse, we’re drenched, drained, destroyed… but damn, it was worth every second.
FR
Whitechapel – la masterclass
Dès leur arrivée sur scène, c’est le feu. Hurlements dans la salle, moshpit direct. J’ai les poils qui se dressent, j’le sens : on va s’en prendre plein la tronche. Phil Bozeman est en très grande forme, tout de suite impressionnant.
Et quand arrive Hymns in Dissonance, c’est juste… wow. Un orgasme auditif. Brutal, viscéral, parfait.
J’ai presque du mal à respirer tellement l’intensité est forte. Puis Phil prend le mic, remercie le public, nous dit qu’il va nous balancer du nouveau et de l’ancien. Le charisme qu’il dégage sans même trop bouger, c’est ouf.
Les slams deviennent de plus en plus fous. Ça n’arrête pas. Sur A Visceral Retch, tout le public tape dans les mains en rythme. Puis Hate Cult Ritual, encore une pépite du dernier album, met tout le monde en trance. Circle pit monumental.
Et là… Diabolic Slumber. Petite mise en scène : lumière baissée, ambiance qui change. Phil revient sur scène avec le masque, le moment est glauque à souhait. Encore un titre monstrueux, et la salle est dans un état second.
Ensuite, c’est reparti pour un chaos absolu. Le mosh ne faiblit pas, et en plein morceau il lâche un “Paris make some fuckin noise”, et la foule explose.
Sur This Is Exile, tout le monde saute et se bastonne. C’est la folie. Uppercut en pleine gueule. J’ai même vu un soutif atterrir sur scène, elle devait avoir trop chaud !
Avant Our Endless War, Phil lâche un “thank you so much for coming”, et nous demande de faire du bruit pour Cabal et Northlane. On hurle les paroles à s’en niquer la voix.
Le final est une apothéose. The Saw Is the Law envoie un dernier uppercut, on s’époumone, on hurle, on est lessivés… mais putain c’était tellement bon.


































Whitechapel, Northlane & Cabal
EN
Honestly, this night at the Bataclan was pure carnage, the kind you don’t get to witness often. Cabal kicked things off like rabid dogs, hitting you with full force from the very first minute. I’d already seen them with To The Grave at Petit Bain, but this time they proved, without a doubt, they’re a band you need to keep an eye on. Northlane? As solid as ever. They walked that fine line between heaviness and emotion with a contagious energy, and Marcus was on absolute fire from start to finish.
But Whitechapel… man, Whitechapel. Phil Bozeman is an animal. Every song, every scream, every stare he threw at the crowd, it was pure charisma and controlled fury. I’d just seen them days ago, and they still hit me like a truck all over again. When you walk out drained, soaked, your voice wrecked, and a dumb smile plastered on your face… that’s when you know you just lived a real metal night.
FR
Franchement, cette soirée au Bataclan, c’était un carnage comme on en vit rarement. Cabal a ouvert les hostilités comme des chiens fous, avec une puissance qui te retourne dès la première minute. J’les avais déjà vus avec To The Grave à Petit Bain, et là ils ont clairement confirmé qu’ils font partie des groupes à suivre de très, très près. Northlane, toujours aussi solides, ont su allier violence et émotion avec une énergie contagieuse, Marcus en feu du début à la fin.
Mais Whitechapel… putain Whitechapel. Phil Bozeman, c’est un monstre. Chaque morceau, chaque hurlement, chaque regard qu’il lance à la foule, c’est du concentré de charisme et de rage maîtrisée. C’est bien simple : même en les ayant vus quelques jours avant, ce concert m’a mis une nouvelle claque. Quand tu ressors lessivé, trempé, la voix pétée et un sourire collé à la gueule… tu sais que t’as passé une vraie soirée de metal.
Whitechapel, Northlane & Cabal
Photos by OMGxTeddy
Explore our latest live reports!
Découvrez nos derniers live reports !