Turnover & Glixen at La Maroquinerie: A Night of Intense Energy, Shared Moments, and Unforgettable Performances EN/FR
EN
Friday, September 5th, at La Maroquinerie, the air was thick with heat and anticipation, the kind that always signals a big night ahead. The place was packed, people were talking loudly, smiling, and I already had that little shiver that hits when the lights go down. I even ran into friends who had come all the way from Toulouse just for the show, which tells you how special this concert felt.
FR
Vendredi 5 septembre à la Maroquinerie, il flottait cette odeur de chaleur et d’impatience qui annonce toujours une grande soirée. La salle était blindée, ça parlait fort, ça souriait, et moi j’avais déjà ce petit frisson qui monte quand les lumières s’éteignent. J’ai même croisé des potes venus de Toulouse juste pour l’occasion, c’est dire si ce concert avait une saveur particulière.

EN
Glixen kicks off the night. From the first notes of Sick Silent, I watch the crowd sway gently, eyes wide with wonder, and when it ends, they erupt in applause. On Medicine Bow, the singer introduces her band over a roar of cheers, and I get swept up by the rhythm, especially the shifts that break the routine and reignite the energy. Splendor drifts by a bit more quietly in my mind, but then Foreversoon hits, full throttle, pushing the pit into serious headbanging.
Before Lick the Star, the singer drops a word: it’s their first time in Paris, and they’re over the moon. What I notice, though, is that it’s fun to listen to, but there’s almost no interaction between them, not a glance at each other, barely with the crowd. I miss that live spark a bit, but the audience doesn’t care, and it still works. She lays down her guitar on this track, giving it a different color. And then comes Shut Me Down, the most energetic song of their set. I look around, some people close their eyes to soak in the moment, and I realize they pulled it off: a short opening set, but intense.
FR
Glixen ouvre le bal. Dès Sick Silent, je vois le public se balancer doucement, les yeux pleins d’étoiles, et quand ça se termine, ça applaudit fort. Sur medicine bow, la chanteuse présente son groupe sous un tonnerre de cris, et moi je me laisse emporter par le rythme, surtout ces changements qui cassent la routine et relancent l’énergie. Splendor passe plus discrètement dans mon esprit, mais ça repart avec foreversoon, qui démarre pied au plancher et pousse la fosse à headbanger franchement. Avant Lick the Star, la chanteuse lâche un mot : c’est leur première fois ici, à Paris, et ils sont super heureux. Moi ce que je note, c’est que c’est cool à écouter mais qu’il n’y a quasi aucune interaction entre eux, pas un regard, et très peu avec nous. Ça me manque un peu, ce côté vivant, mais le public s’en fiche et ça fonctionne quand même. Elle lâche sa guitare sur ce titre et ça donne une autre couleur. Et puis arrive shut me down, le morceau le plus énergique de leur set. Je regarde autour de moi, certaines personnes ferment les yeux pour savourer le moment, et je me dis que mine de rien, ils ont réussi leur coup : courte première partie, mais intense.
EN
And then… Turnover. Just seeing them walk on stage, the room erupts. Cutting My Fingers Off, and it’s already in unison, everyone’s singing, me included. On New Scream, the pit starts to sway, everyone singing at full volume, laughing, celebrating. With Humming, people are shouting from the first note, jumping on the chorus, clapping their hands, it’s impossible to stay still. On Hello Euphoria, Austin steps back from the mic and lets the crowd take over, it’s beautiful to watch, a real communion. When the first notes of Dizzy on the Comedown hit, he says, “Thank you so much for being here tonight, we’re Turnover, it’s our first time back here in five years, so thank you again!”, and the crowd goes even wilder.
The rest of the set is a nonstop chain of suspended moments and bursts of energy. Like Slow Disappearing and Take My Head trigger joyful pogos, people slam in the pit, bumping into each other with smiles. Threshold, I Would Hate You If I Could, and Intrapersonal are sung back by the entire room, and the band keeps thanking everyone, clearly moved.
When they announce New One as a brand-new track, many close their eyes, me included, to savor the moment. Then come Humblest Pleasures, Tears of Change, and Super Natural, and Austin says, “This is by far my favorite show of the tour.” It gives me chills because you can feel the sincerity. And then comes Most of the Time. The last song. And that’s the climax: repeated slams, people climbing on stage, the pit collapsing like dominoes, laughing, shouting, living. I’ve rarely seen a finale this insane.
FR
Et puis… Turnover. Rien qu’en les voyant monter, la salle explose. Cutting My Fingers Off, et c’est déjà l’unisson, tout le monde chante, moi avec. Sur New Scream, la fosse se met à onduler, ça chante à pleins poumons, ça rigole, c’est la fête. Avec Humming, ça crie dès le départ, ça saute sur le refrain, ça tape dans les mains, c’est impossible de rester immobile. Sur Hello Euphoria, Austin s’éloigne du micro et laisse le public s’époumoner, c’est beau à voir, une vraie communion. Quand arrivent les premières notes de Dizzy on the Comedown, il balance un « Thank you so much for being here tonight, we’re Turnover, it’s our first time back here in five years, so thank you again! », et là, la salle explose encore plus fort.
La suite n’est qu’un enchaînement de moments suspendus et d’explosions d’énergie. Like Slow Disappearing et Take My Head déclenchent un pogo joyeux, ça slam dans la fosse, ça se bouscule avec le sourire. Threshold, I Would Hate You If I Could et Intrapersonal sont repris par toute la salle, et le groupe remercie encore et encore, visiblement touché.
Quand ils annoncent New One comme un inédit, beaucoup ferment les yeux, moi aussi, histoire de savourer ce petit privilège. Viennent ensuite Humblest Pleasures, Tears of Change et Super Natural, et Austin lâche : « C’est mon show préféré du tour et de très loin ». Ça me file des frissons, parce qu’on le sent sincère. Et puis arrive Most of the Time. La dernière. Et là, c’est l’apothéose : slams à répétition, des gens qui montent sur scène, la fosse qui tombe comme un jeu de quilles, ça rigole, ça crie, ça vit. J’ai rarement vu un final aussi fou.
EN
Walking out of the venue, my ears are still ringing and my heart is racing. Glixen left me with a bittersweet impression, promising, despite the lack of warmth between them, but Turnover… they reminded me why I go to concerts. Because sometimes, music becomes more than just sound: it becomes a moment we share, something we carry together, and something that stays with you long after the last note.
FR
En sortant de la salle, j’ai encore les oreilles qui bourdonnent et le cœur qui bat fort. Glixen m’a laissé une impression douce-amère, prometteuse malgré ce manque de chaleur entre eux, mais Turnover… eux m’ont rappelé pourquoi je vais à des concerts. Parce que parfois, la musique devient plus qu’un simple son : elle devient un moment qu’on partage, qu’on porte tous ensemble, et qui reste gravé longtemps après.
Photos by Math
Explore our latest live reports!
Découvrez nos derniers live reports !


