From Chaos to Carnage: Graphic Nature, UnityTX, Crystal Lake and Thrown Tear Down Paris EN/FR
EN
It’s a Saturday night and Paris is ready to get its neck snapped. La Maroquinerie is sold out, and the lineup is straight-up insane. On the bill? Graphic Nature, UnityTX, Crystal Lake, and Thrown headlining. Yeah, you read that right. Spoiler alert: it was all-out war from start to finish.
FR
C’est un samedi soir et Paris est prêt pour se faire démonter la nuque : la Maroquinerie affiche complet et l’affiche donne le vertige. Au programme ? Graphic Nature, UnityTX, Crystal Lake, et Thrown en headline. Rien que ça. Spoiler : ça a été la guerre, du début à la fin.
Thrown, Crystal Lake & Guests
EN
GRAPHIC NATURE – THE BRITS THROW THE FIRST PUNCH
Right from “Headstone”, frontman Harvey Freeman is screaming to pull us in. First riff, first slap in the face. It’s war on stage, and chaos in the pit. No time to breathe, every hit lands hard. “Locked In” comes crashing in right after, and the assault keeps coming. The band’s fully possessed, and so are we—fists up, faces twisted, full-on fight-club vibes.
Before “Sour”, we get a little love moment: “Bonjour, we’re Graphic Nature and we live in London!” says Harvey in the cutest French accent. He makes us shout part of the chorus, we scream it like maniacs. Then he yells “Circle pit!” and boom—the crowd splits like the Red Sea. La Maroquinerie is now a warzone.
“N.F.A”? Total meltdown. The crowd’s already lit, day-one fans are going feral, and the stank faces are everywhere, like “yo, that riff!”
During “Killing Floor”, people start clapping along before the first note even drops. The whole room is buzzing. Harvey loses it, dives into the pit mid-song, joins the crowd, and cranks the heat even higher.
After “White Noise”, he shouts, “Make some noise for yourselves! You’re amazing!” I swear I’m in a trance, grinning like a maniac.
Before “Bad Blood”, he tells the crowd to split, and the room explodes, massive group jump, pure violence, full-on moshpocalypse. And at the end of “Fractured”, the bassist, Charlie Smith throws hearts at us, and Harvey drops the mic: “Tonight, you’re better than our UK crowd!”
Okay, yeah. We can die happy now.
FR
GRAPHIC NATURE – LES ANGLAIS BALANCENT LA PREMIÈRE MANDAL
Dès “Headstone”, le frontman Harvey Freeman hurle pour nous rapprocher. Premier riff, première claque. C’est la guerre sur scène, la guerre en fosse. Pas le temps de respirer, ça cogne sec. Locked In enchaîne, et l’agression continue. Le groupe est possédé, et nous avec : poings levés, regards furax, ambiance de bagarre générale.
Avant “Sour”, petit moment d’amour : “Bonjour on s’appelle Graphic Nature et on habite Londres !” dit Harvey avec un accent français trop mims. Il nous fait répéter une partie du refrain qu’on va hurler comme des damnés. Et quand il gueule “Circle pit !”, la fosse se fend en deux direct. La Maroq est devenue un champ de bataille.
“N.F.A” ? C’est l’hystérie. Le public est déjà en feu, y’a des fans de la première heure dans la salle, les stank faces sont omniprésentes, genre “ouloulou ce riff-là !”
Sur “Killing Floor”, la foule commence à applaudir en rythme avant même la première note, ça vibre de partout. Harvey ne tient plus : il fonce en fosse en plein milieu du morceau, se mélange au public, et fout encore plus le feu.
Après “White Noise”, il hurle “Faites du bruit pour vous-même ! Vous êtes géniaux !” Je te jure, je suis presque en transe à ce moment-là, j’ai la banane jusqu’aux oreilles.
Avant “Bad Blood”, il demande de splitter la salle, et là c’est le gros jump collectif, violence pure, moshpit total. Et à la fin de “Fractured”, le bassiste Charlie Smith nous balance des cœurs, et Harvey nous remercie : “Ce soir, vous êtes meilleurs que notre public anglais !” Ok, là, on peut mourir heureux.









Thrown, Crystal Lake & Guests
EN
UNITYTX – TEXAS SETS PARIS ON FIRE
“World of Malice” kicks off the chaos. Frontman Jay Webster screams “Foutez le bordel!” and the pit explodes instantly. Full-blown circle pit right out the gate, energy’s already off the charts.
He gives props to Graphic Nature, and during “Playing Favorites”, he asks everyone to throw their hands up, people are punching the air like their lives depend on it. The pit is a beautiful mess.
Before “Cross Me”, he shouts “What’s up Paris?!” and the place goes feral. It keeps building. Then “Heinous” drops, and he asks, “Who’s seen us before?”, tons of hands fly up. “Y’all ready to go crazy?”, “HELL YEAH!”
During “Bang Sh!t”, the crowd screams every word, Jay jumps in the pit, the bassist (Kendrick Nicholson ) throws in his own screams, the blend is brutal perfection. It’s controlled chaos, and everyone’s loving it.
Before “Hail Mary”, Jay drops a little motivational speech. Result? The pit turns into a full-on war zone. On “Diamond Diez”, they call for a women-only pit, and the girls go wild in the best, safest, most badass way possible, pure respect, pure power.
During “Ruckus”, Jay passes the mic around for fans to scream the lyrics. The energy is off the wall. And “Roc Sh!t” ends it all with one last smack in the face, a final circle pit that leaves the place shredded. Massive love at the end, and even the drummer yells “Merci beaucoup Paris!” from behind his kit.UnityTX is raw fire. No filter, no breaks, just pure heat.
FR
UNITYTX – LE TEXAS FOUT LE FEU À PARIS
“World of Malice” ouvre les hostilités. Le frontman Jay Webster hurle “Foutez le bordel !” et c’est instantané. Circle pit direct, ambiance déjà explosive.
Il rend hommage à Graphic Nature, et sur “Playing Favorites”, il demande de lever les bras : tout le monde frappe l’air avec une énergie de ouf. Le moshpit est magnifique.
Avant “Cross Me”, il crie “What’s up Paris !” et le public hurle à la mort. Ça monte, ça monte. Puis “Heinous”, et il demande : “Qui nous a déjà vus ?” – plein de mains en l’air. “Vous êtes prêts à foutre le bordel ?” – “OUAAAAIS !!!”
Sur “Bang Sh!t”, le public hurle les paroles, Jay saute dans la fosse, le bassiste (Kendrick Nicholson ) ajoute ses propres screams, les voix se mélangent à la perfection, c’est le chaos parfaitement orchestré.
Avant “Hail Mary”, petit speech de motivation. Résultat ? Le pit devient une zone de guerre. Sur “Diamond Diez”, ils demandent un pit réservé aux femmes, et elles se déchaînent en toute sécurité, grosse vibe de respect et de puissance.
Sur “Ruckus”, Jay tend le micro à qui veut hurler les lyrics. L’ambiance est dingo. Et “Roc Sh!t” conclut sur une nouvelle mandale avec un circle pit final. Gros moment d’amour à la fin, et même le batteur gueule “Merci beaucoup Paris !” depuis son kit. UnityTX, c’est le feu brut.










Thrown, Crystal Lake & Guests
EN
CRYSTAL LAKE – THE JAPANESE ONSLAUGHT
Quick soundcheck from drummer Gaku Taura, and he’s already dropping alien-level fills. Then the lights cut out… someone in the pit screams, “It’s war!” And yeah—that pretty much sums it up.
“Blüdgod” hits, and it’s absolute mayhem. Vicious moshpit, hellish breakdowns, bass that punches your guts inside out.
During “Disobey”, every hand is in the air. My stank face digs a new wrinkle in my skull, this is beyond words.
“Hail to the Fire”? I legit fear for my photographer friend’s safety. It’s total anarchy. Circle pits, stage dives, mass wipeouts, it’s like human dominoes out there.
“SIX FEET UNDER” is pure carnage. Frontman John Robert Centorrino stage dives like a missile, then Yudai Miyamoto, then Mitsuru, and finally Hisatsugu Taji. They all jump in. This ain’t a concert, it’s a full-scale invasion.
“Mephisto” and “Denial” keep the chaos going. You can’t even fathom this level of rage. They step off after “Rebirth”, but the crowd’s starving, screaming for more, and yeah, they come back swinging like a bulldozer.
“Lost in Forever”, then the closer: “Apollo”. John Robert screams “We are the fucking Crystal Lake!”, climbs on an amp, and dives into the crowd one last time. The fans carry him back like a hero returning from battle. Pure insanity.Massive love to Crystal Lake. You’re absolute kings.
Honestly, I’ve seen Crystal Lake more times than I can count, and I mean it, they never disappoint. Not once. Every single show is a masterclass in power, precision, and raw emotion. It’s always tight, always intense, always absolutely relentless. Every time they step on stage, I end up with my heart racing and a craving for more. These guys aren’t just a band, they’re a fucking force of nature. And as long as they keep playing, I’ll keep showing up to get wrecked, every damn time.
Special shoutout to Mitsuru, without him, we wouldn’t even be able to bring you this night. Thank you.
FR
CRYSTAL LAKE – LA DÉFERLANTE JAPONAISE
Mini soundcheck du batteur Gaku Taura, qui claque déjà des breaks d’un autre monde. Et quand les lumières s’éteignent… “C’est la guerre !” hurle quelqu’un dans la fosse. Ça résume tout.
“Blüdgod” démarre. C’est la folie furieuse. Moshpit ultra violent, breakdowns infernaux, les basses me retournent l’estomac.
Sur “Disobey”, tout le monde a les mains en l’air. Ma stank face creuse un nouveau sillon dans mon crâne, c’est inqualifiable.
“Hail to the Fire” ? J’ai peur pour l’intégrité physique de ma pote photographe. Sérieux, c’est une zone de non-droit. Circle pit, slam, chute collective : ça tombe comme des dominos.
“SIX FEET UNDER” est un carnage. Le chanteur John Robert Centorrino se jette en crowsurf, sans ménagement. Puis Yudai Miyamoto, puis Mitsuru puis pour finir, Hisatsugu Taji … Tout le monde y passe. C’est pas un concert, c’est une invasion.
Sur “Mephisto” et “Denial”, le chaos continue. Personne n’imagine la rage déployée. Sur “Rebirth”, ils sortent de scène. Mais le public en veut encore, affamé comme jamais. Et ils reviennent, en mode bulldozer.
“Lost in Forever”, puis “Apollo” en dernière. John Robert hurle “We are the fucking Crystal Lake !” grimpe sur un ampli, et se jette dans la foule. Le public le porte jusqu’à la scène, c’est du délire pur. Merci Crystal Lake, bordel, vous êtes des kings.
Franchement, j’ai vu Crystal Lake un nombre incalculable de fois, et je peux le dire sans trembler : ils ne déçoivent jamais. Pas une seule fois. Chaque concert est une démonstration de puissance, de maîtrise et de rage pure. C’est toujours précis, toujours intense, toujours viscéral. À chaque fois, j’en ressors avec le cœur qui bat trop vite et l’envie d’y retourner. Ces gars-là sont d’un autre monde. Et tant qu’ils monteront sur scène, je serai là, prêt à me faire éclater encore et encore.
Mention spéciale à Mitsuru, sans qui nous n’aurions pas eu la possibilité de vous partager cette soirée !!!













Thrown, Crystal Lake & Guests
EN
THROWN – THE HEADLINER WHO DELIVERED
Following Crystal Lake? Yeah, not an easy gig. But Thrown comes in swinging with “backfire”, and the crowd still has gas in the tank, it’s straight-up brawl mode again.
“nights” drops, and the pit goes full savage. On stage, it’s more stoic, more focused, but the sound is thick, heavy, and razor-sharp.
During “look at me”, the vocalist asks us to scream with him. And the whole room erupts. People are shoving, the first crowd surfers take off, and it just keeps coming.
“parasite”, then “bloodsucker”: the riffs are nasty in all the right ways. It’s darker, heavier, more suffocating than the earlier sets, but damn, it hits deep.
“vent” slaps me wide awake, the pit detonates, and the singer throws out a heartfelt “Thank you so much!”
On “dislike”, the crowd surfing goes wild. But damn, French people really need to learn how to brace their core, it’s not that hard!
Marcus Lundqvist steps up: “We’re happy to be back in your beautiful city, this time as the headliner!” he announces before launching into “new low”. Then comes “guilt”, “bitter friend”, “dwell”, and the highly anticipated “on the verge”, treated like an anthem.
And then… “grayout”. Absolute madness. The pit explodes, and my stank face returns with a vengeance. This is the final blow, and it hurts in the best way. Massive circle pit, crushing finale.
Before stepping off, the singer asks for a thunderous round of applause for Crystal Lake, and the crowd loses it. No more words. They walk off, leaving La Maroquinerie in ruins. 38 minutes. Done. Curtains.
FR
THROWN – LA TÊTE D’AFFICHE QUI NE DÉMÉRITE PAS
Bon, passer après Crystal Lake, c’est pas cadeau. Mais Thrown attaque direct avec “backfire” et le public a encore de l’énergie : ça part en baston.
“nights” arrive, et le pit est encore une fois ultra violent. Côté scène c’est plus posé, mais ça envoie du gras, du lourd, du sec.
Sur “look at me”, le chanteur demande qu’on chante avec lui. Et là, tout le monde hurle. Ça pousse en fosse, les premiers crowsurfs partent, et ça ne s’arrêtera plus.
“parasite”, puis “bloodsucker” : les riffs grincent comme il faut, l’ambiance est plus sombre, plus plombée que les groupes précédents, mais putain ça tape là où ça fait du bien.
“vent” me réveille à fond, la fosse explose, le chanteur balance un “Thank you so much!” plein d’émotion.
Sur “dislike”, les crowsurfs s’enchaînent, mais les Français ont du mal à gainer bordel ! C’est pas compliqué, pourtant !
Marcus Lundqvist : “On est contents d’être de retour dans votre magnifique ville, cette fois-ci en headline !” annonce-t-il avant “new low”. Puis viennent “guilt”, “bitter friend”, “dwell”, et “on the verge”, ultra attendue et reçue comme un classique.
Et là… “grayout”. Hystérie générale. La fosse explose, ma stank face revient plus vite qu’elle est partie. C’est la dernière cartouche, et elle fait mal. Circle pit de l’espace, grosse tarte finale.
Avant de quitter la scène, le chanteur demande un tonnerre d’applaudissements pour Crystal Lake, et la salle hurle de ouf. Pas un mot de plus, ils sortent en laissant la Maroq anéantie. 38 minutes. Rideau.











Thrown, Crystal Lake & Guests
EN
This night? A damn masterclass. Four bands, four vibes, one constant: pure, unfiltered violence. Riffs that slice you open, breakdowns that twist your guts, and a Parisian crowd that left it all in the pit. Shoutout to Graphic Nature for lighting the fuse like a Molotov cocktail, UnityTX for that furious swagger, Crystal Lake for going full nuclear, and Thrown for closing it out dark, heavy, and absolutely crushing.
Thank you to everyone. Thank you La Maroquinerie. Thank you Paris.
It was war. And we want more.
FR
Cette soirée ? Une masterclass. Quatre groupes, quatre ambiances, une seule constante : la violence, la vraie. Des riffs qui lacèrent, des breakdowns qui retournent les tripes, et un public parisien qui a tout donné. Mention spéciale à Graphic Nature qui a lancé la soirée comme un cocktail Molotov, à UnityTX pour leur rage souriante, à Crystal Lake pour avoir tout explosé, et à Thrown pour avoir clôturé dans le dur, le sombre, le massif.
Merci à tous. Merci la Maroquinerie. Merci Paris. C’était la guerre. Et on en redemande.
Thrown, Crystal Lake & Guests
Photos by Jolina
Explore our latest live reports!
Découvrez nos derniers live reports !
Thrown, Crystal Lake & Guests