The Feminist Punk Revolution at Élysée Montmartre with Bikini Kill and Big Joanie

EN
June 3, 2024, the Élysée Montmartre hosted a memorable evening with two iconic bands from the feminist punk scene: Big Joanie and Bikini Kill. Fans witnessed an unforgettable night, celebrating musical power and emancipation.

FR
Le 3 juin 2024, l’Élysée Montmartre a accueilli une soirée mémorable avec deux groupes emblématiques de la scène punk féministe : Big Joanie et Bikini Kill. Les fans ont été témoins d’une nuit inoubliable, célébrant la puissance et l’émancipation musicale.

EN

Big Joanie, the British post-punk trio, opened the evening with an electrifying performance. For them, opening for Bikini Kill is a dream come true, and the emotion was felt in every note.

The concert opened with “Happier”, and the audience was immediately receptive. The bassist, who alternates between bass and guitar depending on the track, displays an insane charisma that ignites the room. By the end of the song, the audience is cheering enthusiastically.

 “Confident Man” features a deep, nasal, haunting voice. The bassist-guitarist adds a suave sweetness with her voice, while the singer enriches the melody with shaker-like percussion.

Sainted” is a touching ballad. At the end of the song, the bassist humorously says: “I know you’re here for Bikini Kill”. Voices in the audience reply that they’re here for Big Joanie too, which brings a smile to her face.

Cranes”, the most energetic track of the set so far, sees the singer use a tambourine, further amplifying the dynamic atmosphere in the room.

Before playing “It’s You”, the bassist explains that this song is about disappointing sexual experiences. The synthetic sounds add a welcome freshness and originality.

Big Joanie closes her set with “Fall Asleep”, a particularly catchy track that gets the whole room moving.

FR

Big Joanie, le trio post-punk britannique, a ouvert la soirée avec une performance électrisante. Pour elles, jouer en première partie de Bikini Kill est un rêve devenu réalité, et cette émotion se sentait dans chaque note.

Le concert débute avec “Happier“, et le public se montre immédiatement réceptif. La bassiste, qui alterne entre la basse et la guitare selon les morceaux, affiche un charisme fou qui enflamme la salle. À la fin du morceau, le public acclame avec enthousiasme.

 “Confident Man“, ce morceau met en avant une voix grave, nasillarde et envoûtante. La bassiste-guitariste ajoute une douceur suave avec sa voix, tandis que la chanteuse enrichit la mélodie avec des percussions au shaker.

Sainted” est une ballade touchante. À la fin du morceau, la bassiste dit avec humour : “Je sais que vous êtes là pour Bikini Kill”. Des voix dans le public répondent qu’ils sont là aussi pour Big Joanie, ce qui lui arrache un sourire.

Cranes“, ce morceau le plus énergique du set jusqu’à présent, voit la chanteuse utiliser un tambourin, amplifiant encore l’ambiance dynamique de la salle.

Avant de jouer “It’s You“, la bassiste explique que cette chanson parle des expériences sexuelles décevantes. Les sons synthétiques apportent une fraîcheur et une originalité bienvenues.

Big Joanie clôt son set avec “Fall Asleep“, un morceau particulièrement entraînant qui fait bouger toute la salle.

EN

Tension mounts as Bikini Kill, pioneers of the riot grrrl movement, take to the stage. From the very first seconds of their opening track “New Radio”, the crowd goes wild.

On “I Hate Danger”, the band changes lineup: Tobi Vail takes the mic, Kathi Wilcox switches to drums, and Kathleen Hanna to bass, demonstrating their musical versatility.

Back to the original line-up for “Double Dare Ya”. The audience is in a trance.

Kathleen Hanna talks about toxic relationships before launching into “Outta Me”, a poignant song that resonates strongly with the audience.

On the title track: “For Only” Drummer Tobi Vail takes over vocals, Kathleen Hanna on bass and Kathi Wilcox on drums. Kathleen mentions that the last time they played this song was in 1996 in a squat in front of three people. This anecdote touches the audience.

Back to the original line-up for “Demirep”. The energy is palpable, and the fans are ecstatic.

« Hamster Baby », another lineup change: this time, the guitarist switches to drums, the drummer to vocals, the bassist to guitar and Kathleen Hanna takes the bass. The chorus has the audience screaming with delight.

Kathleen Hanna‘s screams on “Tell Me So” send the crowd into hysterics. Fans are constantly jumping and screaming.

For their last song, “Suck My Left One”, the audience screams for more, as it has been announced that this is the last one. Kathleen Hanna humorously says, “Guys, I’m 55!” But her voice is almost inaudible as the audience screams the lyrics.

For the encore, “Rebel Girl” gets a standing ovation. Many phones are in the air and the fans sing along, creating an unforgettable moment.

FR

La tension monte alors que Bikini Kill, pionniers du mouvement riot grrrl, monte sur scène. Dès les premières secondes de leur titre d’ouverture “New Radio“, la foule est en délire.

Sur “I Hate Danger“, le groupe change de lineup: Tobi Vail prend le micro, Kathy Wilcox passe à la batterie, et Kathleen Hanna à la basse, montrant leur polyvalence musicale.

Retour au lineup d’origine pour “Double Dare Ya“. Le public est en transe.

Kathleen Hanna parle des relations toxiques avant de lancer “Outta Me“, une chanson poignante qui résonne fortement avec le public.

Sur le titre : “For Only, la batteuse Tobi Vail reprend le chant, Kathleen Hanna la basse et Kathi Wilcox la batterie. Kathleen mentionne que la dernière fois qu’ils ont joué cette chanson, c’était en 1996 dans un squat devant trois personnes. Cette anecdote touche le public.

Retour au lineup d’origine pour “Demirep“. L’énergie est palpable et les fans sont en extase.

Hamster Baby, nouveau changement de lineup : cette fois, la guitariste passe à la batterie, la batteuse au chant, la bassiste à la guitare et Kathleen Hanna prend la basse. Le refrain fait crier le public de plaisir.

Les cris de Kathleen Hanna sur “Tell Me So” rendent la foule hystérique. Les fans ne cessent de sauter et de hurler.

Pour leur dernier titre, “Suck My Left One“, le public crie pour en avoir plus car il a été annoncé que c’était le dernier. Kathleen Hanna, avec humour, dit : “Les gars, j’ai 55 ans moi !” Mais sa voix est presque inaudible tant le public hurle les paroles.

Pour le rappel, “Rebel Girl” est acclamé. Beaucoup de téléphones sont en l’air et les fans chantent en chœur, créant un moment inoubliable.

EN

The evening at Élysée Montmartre was a true celebration of feminist punk music, with Big Joanie and Bikini Kill delivering powerful and inspiring performances. Fans left with indelible memories of this exceptional night, where the music resonated with passion and fervor.

Thanks to the bands and to Voulez vous Danser for this invitation – we couldn’t miss this date.

FR

La soirée à l’Élysée Montmartre a été une véritable célébration de la musique punk féministe, avec Big Joanie et Bikini Kill offrant des performances puissantes et inspirantes. Les fans sont repartis avec des souvenirs indélébiles de cette nuit exceptionnelle, où la musique a résonné avec passion et ferveur.

Merci aux groupes et à Voulez vous Danser pour cette invitation nous ne pouvions pas rater cette date. 

Explore our latest live reports and Behind The Stage articles!
Découvrez nos derniers live reports et nos articles Behind The Stage !