Ten56 + Dream State + The Dali Thundering Concept + Freehowling @ Trabendo – 03.05.25. EN/FR

Ten56 + Dream State + Dali + Freehowling

EN
Paris. Saturday night. The air’s already thick with anticipation outside the Trabendo, and it’s not even 7 PM. Tonight’s lineup is nothing short of explosive: four bands, four vibes, one sold-out show.
From the raw fury of Freehowling to the melodic punch of Dream State, the genre-bending chaos of Dali, and the final apocalyptic blast of ten56, this wasn’t just a concert. It was a collective catharsis.
No screens. No filters. Just noise, sweat, and pure human energy.

Let’s break it down.

FR
Paris, samedi soir. L’atmosphère est déjà électrique devant le Trabendo, et il n’est même pas 19h. Ce soir, la salle affiche complet pour un plateau qui promet l’explosion : quatre groupes, quatre univers, un seul chaos. De la rage brute de Freehowling à l’émotion mélodique de Dream State, en passant par la complexité furieuse de Dali et le déferlement final signé ten56, ce n’était pas un concert. C’était une décharge collective. Pas d’écrans. Pas de filtres. Juste du son, de la sueur, et de l’humain à l’état pur.

On vous raconte tout.

EN
Freehowling

There’s still a bit of space in the venue when Freehowling hits the stage, but the crowd? Already fired up. You don’t need a thousand people to make some nois, one chord in and the energy spikes.

Then The Bodies Fall Just Like They Leaves kicks off:
“What’s up Paris???” the frontman yells. And BOOM, it’s on. No warm-up, no easing in. Just straight-up impact. Hard-hitting from the get-go.

ADL follows with zero downtime. The pit starts to stir, and yeah, people are seriously moving. The first mosh pits erupt, energy’s real, no holding back.

As Unagi starts, the venue fills in, and the pit gets seriously heated.
“Open up that damn pit!” The command’s loud and clear, and the crowd doesn’t miss a beat. Major surprise: Vincent from NDKH jumps in for a feature, huge moment.

Chaos drops, and the vibe stays sky-high.
“Let’s go, you ready or what? I wanna see you JUMP!”
And Paris answers loud. Circle pit’s going wild, the crowd’s bouncing like maniacs. The energy’s raw, real, and violent in the best way.

V throws a fake-out: starts off smooth, chill, full-on rap with no backing. The vibe’s laid-back. Then, bang. Rage detonates. Emotional sucker punch. Fists in the air before the storm, intense moment.

Then comes Blazed. Two words: relentless two-step. Legs are working overtime, feels more like a hardcore gym than a pit.

When Hayabusa drops, my stank face goes full-on. It hits so hard my neck turns into a damn metronome. The riffs slam, I’m deep in it.

Scars keeps the intensity climbing. The crowd’s going off, no one’s holding back anymore, it’s pure physical release.

Then, Journey of a Dead Man.
“Paris, make some noise!!!”
And hell yeah, another circle pit breaks out. That’s how locked in the crowd is. I’m grooving like crazy, the love for this one’s loud, genuine connection.

Then right before P.N.A.:
“Make some noise for Dali, for the guys without whom we wouldn’t be here—ten56!!”
Massive ovation. Family vibes all the way.

Final track: Break, an unreleased one. And what a way to close it out. The pit’s on fire, the band’s giving it everything. Everyone’s emptying the tank.
Set ends with a fully earned standing ovation.

Freehowling just raised the bar. Way, way up.

FR
Freehowling.

Y’a encore un peu de vide dans la salle quand Freehowling monte sur scène, mais alors le public, lui, est déjà chaud bouillant. Pas besoin d’être mille pour faire du bruit : dès les premières notes, l’ambiance monte d’un cran.

Et là, The Bodies Fall Just Like They Leaves démarre : “Salut Panam, ça dit quoi ???” balance le chanteur. Et BAM, ça part direct dans le dur. Putain de démarrage, ça fait mal, ça met dans le bain. Aucun échauffement.

ADL suit sans laisser le moindre temps mort. En fosse, ça commence à gigoter sévère, et clairement, ça n’hésite pas à bouger. Les premiers pogos se lancent, l’énergie est bien là.

Quand Unagi démarre, la salle se remplit progressivement, et la fosse, elle, s’échauffe vraiment. “Ouvre ce putain de pit !”, la consigne est claire, et la fosse s’exécute dans la seconde. Grosse surprise : feat avec Vincent de NDKH qui vient poser sa voix. ÉNORME.

Chaos débarque et l’ambiance ne redescend pas. “L’équipe, t’es chaud ou quoi ? Je veux voir sauter !!!” Et Paris répond. Circle pit lancé, tout le monde saute comme des oufs, ça jump comme jaja. La vibe est là, franche et violente.

Sur V, grosse feinte : ça commence hyper chill, full rap sans instru, la vibe est posée. Puis sans prévenir, la rage explose. Uppercut émotionnel. Avant la tempête, tout le monde poing en l’air, moment intense.

Blazed, c’est deux mots : two steps à gogo. Les jambes bossent, la fosse est devenue une salle de sport hardcore.

Quand Hayabusa démarre, ma stank face se creuse grave. Tellement de violence que ma nuque devient un métronome. Les riffs cognent, je suis dans un tunnel.

Scars continue dans cette montée continue d’intensité. L’ambiance est de plus en plus ouf, les gens lâchent prise, c’est ultra physique.

Et puis y’a Journey of a Dead Man. “Paris, faites du bruit !!!” qu’il crie. Et putain… encore un circle pit. C’est dire le niveau de réceptivité du public. Je me dandine comme jaja, titre ultra acclamé, y’a une vraie connexion.

Et là, avant P.N.A., il prend le mic pour balancer un gros “Faites du bruit pour Dali, pour les gars sans qui on serait pas là, ten56 !!” Ovation totale. La famille est présente.

Enfin, le dernier titre : Break, encore un inédit. Et quel finish. La fosse se donne à fond, le groupe aussi. Tout le monde crache ses dernières cartouches. À la fin du set, c’est une ovation bien méritée.

Freehowling a mis la barre très très haut. 

Ten56 + Dream State + Dali + Freehowling

EN
The Dali Thundering Concept

No break, no breather, Dali storms the stage. Straight into Flying With the Shepherds. “Come on, move, move!” the frontman yells, and the crowd’s already moving. No waiting around. The sound is tight, massive, and hits dead-on.

The Myth of Happiness comes next, the crowd’s totally into it. Fans are shouting the words, and even first-timers are hooked.

With The Sea Starts Here, I’m still discovering, and to be honest… not totally my thing. But the crowd’s loving it, and that’s what matters, right? Who am I to argue? The pit stays alive, and another circle pit proves Paris didn’t show up to stand still.

Ink? Yeah, even less my vibe. It’s trippier, more technical, less in-your-face. But the crowd? They want more.

Then TEARGAS drops, and it’s a shift. “We’re going back to basics, now we’re just Dali!” And suddenly, literal barking breaks out in the pit. The track just dropped, and with those blue-pink lights, wild headbanging, and crushing breakdowns, it’s a standout moment.

White Rabbit, still unreleased, keeps teasing what’s coming. The singer tells us they’ve only played it 3–4 times. Huge vibe. And his clean vocals? Absolute fire.

Finally, There Is No Calm Before the Storm.
“Last one, my back’s blown out, so if I’m moving, YOU BETTER MOVE TOO!!!”
And Paris explodes one last time. A killer ending to a no-holds-barred set.

FR
The Dali Thundering Concept

Pas le temps de se reposer, Dali prend la scène d’assaut. Et direct, Flying With the Sheperds. “Allez bouge bouge !” qu’il dit… et ça bouge, ça n’attend pas. Le son est massif, chirurgical, ça tape pile où il faut.

The Myth of Happiness, le public est déjà bien accroché, les fans chantent, et même ceux qui découvrent sont dedans.

Avec The Sea Starts Here, je continue de découvrir et franchement… c’est pas mon délire, mis le public lui est conquis et c’est le principal… qui suis-je? La fosse reste active, et un nouveau circle pit confirme que Paris est pas venu faire de la figuration.

Sur Ink, j’avoue que c’est encore moins mon délire. C’est plus perché, plus complexe, un peu moins frontal. Mais le public, lui, en redemande.

TEARGAS marque un tournant. “On revient à l’essentiel, maintenant on est juste Dali !” Et là, les chiens aboient (littéralement) dans la fosse. Ce morceau vient tout juste de sortir, et entre les lumières bleues et roses, les headbangs furieux, et les breaks puissants, c’est l’un des sommets du set.

White Rabbit, pas encore sortie, continue de teaser le futur. Le chanteur nous explique qu’ils l’ont jouée 3-4 fois. Grosse ambiance, et surtout : sa voix claire est incroyable.

Et pour finir, There Is No Calm Before the Storm. “C’est la dernière, j’ai le dos bloqué, alors si moi je bouge, VOUS BOUGEZ AUSSI !!!” Et là, Paris explose une dernière fois. Grosse fin, grosse claque.

Ten56 + Dream State + Dali + Freehowling

EN
Dream State

The room thins out a bit after Dali, but there’s still a solid crowd ready for Dream State. And wow, the contrast is sharp. Way more melodic, totally different vibe… but that doesn’t stop their frontwoman from absolutely owning the stage.

“Bonjour Paris!” she says in French, and the crowd loves it.
During Still Dreaming, she gets everyone clapping along.

On Bloom, she shouts “We are Dream State!”, and there’s a gentle bounce across the floor. The energy’s there, and she’s all over that stage, nonstop.

During Help Myself, she thanks Paris again (in French!), then asks for a circle pit. The crowd doesn’t even hesitate, it happens instantly.

For Bittersweet Scars of My Past, she screams “Shake your hips!!!” and the crowd’s clapping even before being asked. Gotta admit, her screams hit hard. The clean vocals though? Not really my thing.

Chin Up Princess pushes through some feedback issues but keeps the vibe going.

Hand in Hand, she asks us to give ourselves a round of applause… but I’ll be honest, I was zoning out a bit. I wasn’t alone. Still, they’ve clearly got fans in the room. Can’t argue with that, taste is personal, as we say in France.

White Lies hits with more punch, and she takes a moment to thank all the bands on the bill. Then Taunt Me lights up a proper mosh pit with her “Jump jump jump!” chants.

And finally, Primrose: she jumps down into the pit, gets everyone to sit, and boom, the moment just works. “Au revoir!”, she says again in French. Even gives a shout-out to Solitaris, who weren’t even on the bill. Gotta respect that kind of spirit.

FR
Dream State

La salle se vide un peu après Dali, mais y’a encore du monde pour accueillir Dream State. Et faut dire que le contraste est violent : musicalement très différent, beaucoup plus mélodique… mais ça n’empêche pas le groupe d’avoir une frontwoman en feu.

Bonjour Paris !”  dit-elle en français, et ça fait plaisir. Le public tape dans les mains à sa demande sur Still Dreaming.

Sur Bloom, elle crie “We are Dream State!”, et ça jump gentiment. L’énergie est là, elle occupe la scène à fond.

Help Myself, elle remercie Paris encore en français, puis demande un circle pit. La fosse obéit sans hésiter.

Sur Bittersweet Scars of My Past, elle hurle “Shake your hips !!!”, le public tape dans les mains sans qu’on lui demande. Et faut le dire : son scream est très efficace, même si la voix clean à contrario ne m’emballe pas.

Chin Up Princess, malgré un peu trop de larsen, garde l’ambiance en place.

Hand in Hand, elle nous demande de nous applaudir… mais faut être honnête, je m’ennuie un peu, je ne suis pas la seule, mais ils ont leur public et des fans c’est indeniable, les goûts et les couelurs comme on dit chez nous en France…

White Lies revient fort, et elle remercie tous les groupes.

Taunt Me voit un gros moshpit se lancer sur ses “Jump jump jump !”

Et enfin, Primrose : elle descend dans la fosse, fait asseoir tout le monde, et la magie opère. “Au revoir !”  encore en français. Elle remercie même Solitaris, qui est pas là ce soir. Respect pour l’intention.

Ten56 + Dream State + Dali + Freehowling

EN
ten56

The venue is absolutely packed. We’re shoulder-to-shoulder, jammed in tight, the tension is electric. The intro rolls in, the screams rise… and boom, it begins.

GOOD MORNING smashes us in the face with zero warning. Instant chaos. The sound? Spot on. Easily their best performance to date. First crowdsurfer’s up within 10 seconds.

During Saiko, Aaron yells: “Paris, are we ready to lose our minds tonight???” The answer? Deafening. The whole floor’s jumping. It’s pure mayhem.

Diazepam comes in hot: “We’re ten56, we’re from Paris, and we SOLD OUT, this is insane, thank you!” He gets the crowd screaming the chorus, we shout ourselves hoarse. Two-steps breaking out everywhere.

ICU: “Now’s the time to use your legs!” And off we go again, nonstop jumping.

Yenta delivers one of the night’s most iconic moments: “Make space, I only want women in the pit!” And they tear it up. Full-force fury.

On Earwig, Aaron shouts out every band, plus Milton (their stage manager and drummer for As They Burn). Zek (ATB’s singer) jumps on stage, then straight into the crowd. The whole thing feels like a sweaty, raging family reunion.

Then it’s Pig, Sick Dog, Traumadoll, pure, sustained violence. During Sick Dog, he screams: “Hurt somebody!” and the pit turns into a war zone.

RLS slows it down just enough, Quentin drops a solo, hands go up, crowd jumps in sync.

PTY FCK, a brand new track: “I’ve never been prouder to have my residency card!” And Paris goes ballistic.

Kimo, emotional breather. “I don’t have much vocabulary, but you guys are fucking crazy!” He’s clearly moved, and we are too.

Ender brings final-round destruction. Everyone hits the floor, Jessie from Dream State jumps in for a feature, total chaos.

Encore.
Two stools. Aaron and Quentin return.

“We can’t leave you like that.” Aaron talks about his time in the hospital, addiction, and how important it is to speak up. The crowd lights up their phones. IO becomes a beautiful, suspended moment.

Then, Boy. “I want PURE VIOLENCE!” Massive wall of death. Carnage to close the night.

“Thaaaaaank yoooou Paris!!!”

FR
Ten56

La salle est archi blindée. On est compressés comme des sardines, l’excitation est tangible. L’intro démarre, les cris montent… et c’est parti.

GOOD MORNING nous claque la gueule sans sommation. Zbeul immédiat. Niveau son : parfait. Clairement leur meilleure perf jusqu’ici. Premier crowdsurf dans les 10 secondes.

Sur Saiko, Aaron balance un “Paris, est-ce qu’on est prêts à foutre le bordel ce soir ???” Grosse réponse, jump généralisé, bordel absolu.

Diazepam, “On s’appelle ten56, on est de Paris, et on a fait SOLD OUT c’est incroyable merci !” Il nous fait gueuler le refrain, on s’époumone avec plaisir. Two steps dans tous les sens.

ICU, il hurle “C’est maintenant qu’il faut utiliser vos jambes !” et c’est reparti pour du jump incontrôlable.

Yenta, moment iconique : “Écartez-vous, je veux que des meufs dans le pit !!” Et elles défoncent tout. Grosse patate dans les dents.

Earwig, il rend hommage à tous les groupes, à Milton (stage manageur et batteur de As They Burn). Zek (chanteur de As they burn) monte sur scène et se jette dans la foule. Ambiance familiale et surchauffée.

Puis Pig, Sick Dog, Traumadoll : violence continue. Sur Sick Dog, il hurle “Faites du mal à quelqu’un !” et le pit devient un champ de ruines.

RLS, vibe plus cool, Quentin balance un solo, tout le monde a les mains en l’air, ça jump en rythme.

PTY FCK, Aaron balance un nouveau morceau : “J’ai jamais été aussi fier d’avoir la carte de séjour !” Et Paris fout le bordel.

Kimo, moment d’émotion. “J’ai pas beaucoup de vocabulaire, mais vous êtes des malades !” On est touchés.

Ender, tout le monde au sol avant le jump final, Jessie de Dream State revient pour un feat. Chaos total.

Encore.

Deux tabourets. Aaron et Quentin reviennent. “On peut pas vous laisser comme ça.” Il parle de son passage à l’hôpital, de ses addictions, de la nécessité de parler. Le public applaudit, flashs allumés. IO est un moment suspendu, magnifique.

Et pour finir : Boy. “Je veux de la violence pure !!!” Wall of death monumental. Fin de soirée ultra brutale.

Merci Panaaaaaaaaam !!!

Ten56 + Dream State + Dali + Freehowling

EN
As the lights finally come up and the last feedback fades, people are still catching their breath. Shirts soaked, faces stunned, eyes bright.
Tonight wasn’t just about the music it was about release.
Four bands. One crowd. Zero barriers.

From the first scream to the last wall of death, Trabendo was transformed into something more than a venue, it was a battleground, a sanctuary, and a celebration.
And if you were there, you know: this wasn’t just a gig.

This was a Ghoul’s night out.

FR
Quand les lumières se rallument et que les dernières vibrations s’éteignent, les corps sont vidés mais les regards brillent encore.
Ce soir, il ne s’agissait pas seulement de musique. C’était un exutoire.

Quatre groupes. Un public. Zéro retenue.

Du premier riff au dernier wall of death, le Trabendo s’est transformé : en champ de bataille, en sanctuaire, en fête.
Et si tu y étais, tu sais que ce n’était pas juste un live.

Ce soir, c’était pas juste un concert. C’était la guerre avec du cœur.

Explore our latest live reports!
Découvrez nos derniers live reports  !