Live in Paris: Superheaven, Paerish & Feverchild Deliver Fuzz, Feels, and Full-Blown Chaos at Backstage BTM. EN/FR
EN
Saturday, June 8th, 2025 – Paris, 18th district.
We’re heading to Backstage By The Mill, a well-known hideout for fans of loud guitars, for the kind of night we live for. On the bill: Feverchild, a little emo gem from Belgium, hometown heroes Paerish, and the long-awaited return of Superheaven, who haven’t set foot in Paris in forever.
It’s a killer lineup, and the venue is already filling up during soundcheck. Tonight smells like sweat, fuzz, and shredded vocal cords.
FR
Samedi 8 juin 2025, Paris, 18e. Direction le Backstage By The Mill, planque bien connue des amateurs de guitares bruyantes, pour une soirée comme on les aime. À l’affiche : Feverchild, petit bijou emo venu de Belgique, les locaux de Paerish, et le retour très attendu de Superheaven, qui n’avait pas foutu les pieds à Paris depuis des plombes. L’affiche est belle, la salle commence déjà à se remplir dès les balances. Ce soir, ça sent la sueur, la fuzz, et les cordes vocales malmenées.
EN
FEVERCHILD — Somewhere Between Spleen and Fuzz
Feverchild kicks things off, and right away, the vibe is locked in. It’s smooth, laid-back, soaked in ‘90s emo energy, with a voice full of raw emotion that grabs your attention. Tracks like “Fever Dream,” “See Through Wedding Gown,” and “Coming Down” drift between mellow melancholy and gritty tension.
The crowd’s still warming up, but there’s a slow build happening. The riffs get nice and dirty when they need to, and the drums feel a little loose, almost floating at times. It’s a set full of light and shadow, hazy, hypnotic, and hard to look away from.
FR
FEVERCHILD – Entre spleen et fuzz
Le show démarre avec Feverchild, et direct, la vibe est posée : ça groove tranquille, ça respire l’emo 90s, avec une voix pleine d’émotion qui accroche l’oreille. Les morceaux comme “Fever Dream”, “See Through Wedding Gown” ou “Coming Down” oscillent entre douceur mélancolique et tension grungy.
Le public est encore un peu timide, mais on sent que ça monte en puissance. Les riffs sont bien crades quand il faut, la batterie traîne un peu, presque flottante par moments. Un set en clair-obscur, qui installe une ambiance brumeuse mais captivante.















EN
PAERISH — Turning Up the Heat
When Paerish takes over, things start to sizzle. From the first notes of “Undone,” the sound is razor-sharp, way tighter than their last show at the Olympia. The guitars hit hard, the vibes swing between dreamy calm and towering walls of distortion. The crowd starts moving, and some folks are already screaming the lyrics.
Special shoutout to “Fixed It All,” a full-on emotional climb, near-silence at first, then a massive, collective release. Goosebumps.
Between songs, Mathias shouts to the crowd, “Make some noise for Superheaven tonight, Taylor’s kinda freaking out!”, and the place instantly lights up. People are jumping, heads are banging, and the first timid mosh pits start bubbling up.
FR
PAERISH – La tension monte
Quand Paerish prend le relais, la température grimpe. Dès “Undone”, le son est d’une netteté folle, bien meilleur que lors de leur dernier Olympia. Les guitares claquent, les ambiances oscillent entre douceur planante et murs de saturation. Le public commence à bien bouger, et ça crie déjà les paroles.
Mention spéciale à “Fixed It All”, véritable montée d’émotion : silence quasi religieux au début, puis explosion collective. Frissons.
Entre deux morceaux, Mathias lance à la foule : “Faites du bruit pour Superheaven ce soir, Taylor est un peu flippé !”, et là, la salle chauffe d’un coup. Ça saute, ça hoche la tête, les premiers pogos timides pointent le bout du nez.





































EN
SUPERHEAVEN — Chaos, Tightly Controlled
No downtime. Superheaven hits the stage, launches into “Humans for Toys,” and it’s straight into the heavy stuff. The crowd’s hooked. The walls are shaking. One after another, “Leach,” “Crawl,” “Numb to What Is Real”, the pit erupts: bodies flying, moshing, screaming. Everyone’s all in.
Then comes a shift. With “Youngest Daughter” and “Down,” the band slows things down, leaning into their shoegaze side, dreamy, introspective, breathing room in the chaos. But not for long. They rip back into “Life in a Jar” and “Knew,” drenched in nostalgia. The vocals float, guitars echo each other, and the whole room feels every single note.
They close with “Poor Aileen.” The entire crowd’s shouting along, arms in the air, jumping. You can feel the end coming. People want more. But the band takes a bow and walks off. No encore. Brutal. Perfect.
FR
SUPERHEAVEN – Le chaos sous contrôle
Pas de temps mort. Superheaven arrive, envoie “Humans for Toys”, et ça part direct dans le dur. Le public est happé. Les murs tremblent. S’enchaînent “Leach”, “Crawl”, “Numb to What Is Real”… c’est le chaos dans la fosse : jumps, pogos, hurlements, tout le monde est à fond.
Moment suspendu avec “Youngest Daughter” et “Down”, où le groupe ralentit le tempo pour des vibes plus shoegaze, plus introspectives. Ça plane, ça respire. Puis retour de la fureur avec “Life in a Jar” et “Knew”, ambiance nostalgique à fond. La voix flotte, les guitares se répondent, et la salle vit chaque note à fond.
Et pour finir, “Poor Aileen”. Tout le monde hurle les paroles, lève les bras, saute. Ça sent la fin. Le public en redemande. Mais le groupe salue, et s’éclipse. Sans rappel. Brutal, mais beau.



















EN
Three bands, three vibes, one shared intensity.
Feverchild opened with subtlety, Paerish tore the place down, and Superheaven delivered a set that was tight, raw, and deeply felt. Backstage shook like rarely before, a night of grunge nostalgia and gut-punch emotion.
For those who were there: this one will stick.
For those who missed it: some nights, staying home just isn’t an option.
FR
Trois groupes, trois ambiances, une même intensité.
Feverchild a ouvert en finesse, Paerish a tout retourné, et Superheaven a livré un set dense, nerveux, habité. Le Backstage a vibré comme rarement, entre nostalgie grunge et émotion brute. Une soirée marquante pour tous ceux qui aiment les guitares bruyantes et les cœurs un peu cabossés.
À ceux qui y étaient : on s’en souviendra.
À ceux qui ont loupé ça : y’a des soirs où il ne faut pas rester chez soi.
Article et photos by Vittori Design
Explore our latest live reports!
Découvrez nos derniers live reports !