Shaboozey Sets The Trianon on Fire: A Perfect Blend of Country and Rap EN /FR

EN
Paris, March 7, 2025The Trianon is sold out tonight, and the anticipation in the air is electric. The crowd is a mix, some rocking cowboy hats, others decked out in streetwear, perfectly reflecting Shaboozey’s seamless blend of country and rap. The moment the lights go down, a wave of excitement ripples through the audience.

FR
Paris, 7 mars 2025Le Trianon affiche complet ce soir, et l’attente dans la salle est fébrile. Le public est varié : certains arborent des chapeaux de cowboy, d’autres des looks plus streetwear, incarnant parfaitement la fusion musicale de Shaboozey entre country et rap. Dès que les lumières s’éteignent, un frisson parcourt la foule.

Shaboozey Sets The Trianon on Fire!

EN
The band steps onto the stage, setting the tone instantly. The guitar kicks in, and Spaghetti (Intro) starts playing, charging the already electric atmosphere. Shaboozey walks out to a thunderous ovation, met with cheers and excited whistles. The second he starts singing, the crowd is already shouting the lyrics back at him! The vibe is unreal, and Shaboozey is all smiles, clearly stoked to be here.

Next up is Last of My Kind, and I can’t help but groove along, totally caught up in the song’s energy and the crowd’s excitement. Shaboozey is giving it his all, feeding off the audience’s energy. Then, he pauses for a moment and says:

“Hey hey, how are you ??? It’s my first time in Europe, and my first time in Paris! You are great!”

Hands in the air, the crowd moves as one, completely locked into the music, swaying to the rhythm of the instruments and Shaboozey’s voice.

Then Tall Boy kicks off, sending the hype level soaring. Shaboozey keeps the momentum going with Anabelle, a softer moment, but still radiating warmth and connection. At the end of the track, he shouts out:

“Oh Paris, OMG, you are fantastic! Your energy is incredible, thank you so much!”

FR
Les musiciens montent sur scène et installent l’ambiance immédiatement. La guitare s’élève, et “Spaghetti (Intro)” débute dans une atmosphère déjà électrique. Shaboozey entre sous une ovation monstre, accompagné d’applaudissements et de sifflets enthousiastes. À peine a-t-il commencé à chanter que la foule scande déjà les paroles ! La vibe est incroyable, et Shaboozey affiche un immense sourire, visiblement heureux d’être là.

Last of My Kind” suit immédiatement, et je me dandine comme jaja, portée par l’énergie du morceau et de la salle. Shaboozey, lui, est à fond, jouant avec la foule. Puis il s’arrête un instant et lance :

Hey hey, how are you ??? It’s my first time in Europe, and my first time in Paris! You are great!

Les bras levés, le public ne fait plus qu’un avec la musique et vibre au rythme des instruments et de la voix de Shaboozey.

“Tall Boy” démarre et l’excitation monte encore d’un cran. Shaboozey enchaîne ensuite avec “Anabelle”, un moment plus doux mais toujours porté par cette atmosphère chaleureuse. À la fin du morceau, il s’exclame :

Oh Paris, OMG, you are fantastic! Your energy is incredible, thank you so much!

EN
The crowd is on fire, cheers grow louder, hands sway in perfect harmony from side to side. Down in the pit, I spot a few cowboy hats bouncing to the beat, fully immersed in the moment.

Then comes Why Can’t Love Be the Reason, the one I had been waiting for the most. Country is so underrated in Europe, but tonight, The Trianon pulses with the sound of guitars. The pit claps in sync, and the energy in the venue is just right.

With All Men Die (Freestyle), the mood shifts. A darker, more intense atmosphere settles in, and it works perfectly. I had first heard this track in a live set from Vegas, but tonight, it hits even harder.

Then, one of the most anticipated moments of the night: Horses & Hellcats. This song introduced so many European fans to Shaboozey, especially after his COLORS performance (which people in the crowd are literally shouting about). Beer in hand, he raises a toast to the audience, and his flow is absolutely flawless. For a moment, I feel weightless, completely lost in the music, and I know I’m not the only one floating.

The rest of the show is pure energy, a nonstop back-and-forth between Shaboozey and the crowd. During Vegas, we’re all grooving together in the smoothest, chillest vibe. At times, Shaboozey even lets the audience take over the vocals. He glances at the pit and drops a:

“Holy shit, you guys are amazing!”

FR
Le public est déchaîné, les cris redoublent, et les bras se balancent de droite à gauche dans une belle harmonie. Et dans la fosse, je repère quelques chapeaux de cowboy qui s’agitent au rythme de la musique.

Arrive alors “Why Can’t Love Be the Reason”, celle que j’attendais le plus personnellement. La country est tellement sous-cotée en Europe, et ce soir, tout le Trianon vibre au rythme des guitares. La fosse applaudit en rythme, et l’énergie de la salle est parfaite.

Avec “All Men Die (Freestyle)”, on change d’ambiance. Une atmosphère plus sombre s’installe, et ça fonctionne à merveille. Ce titre, je l’avais déjà découvert avec un live à Vegas, et il rend encore mieux ce soir.

Puis vient l’un des moments les plus attendus de la soirée : “Horses & Hellcats”. Ce morceau a permis à beaucoup de gens en Europe de découvrir Shaboozey, notamment grâce à sa performance sur la chaîne COLORS (que le public mentionne même à voix haute). Une bière à la main, il trinque avec le public, et son flow est parfaitement dosé. L’espace d’un instant, je plane, transportée par la musique, et je sais que je ne suis pas la seule à ne plus toucher terre.

La suite du concert est une véritable vague d’énergie et d’échange avec le public. Sur “Vegas”, on dandinait tous ensemble dans une vibe ultra cool, et Shaboozey laisse même parfois le public chanter à sa place. Il regarde la fosse et lâche un “Holy shit, you guys are amazing!”.

EN
A mic stand is brought onto the stage, and Shaboozey grabs a guitar, raising a bottle of Jack for a toast before kicking off Drink Don’t Need No Mix. He explains that this song is about dropping everything to chase your dreams, something he did with no regrets. “Happiness is so important”, he says before strumming the first chord. The crowd lights up, literally, phones glowing like fireflies, turning the venue into something straight out of a dream.

The next songs strike a perfect balance between high energy and raw emotion. Highway has everyone bouncing, not crazy, chaotic jumps, but the kind that fits the laid-back country groove just right. Then, before launching into Let It Burn, he announces:

“This next song is really special to me! Let’s turn the lights on!”

The crowd immediately follows suit, and Shaboozey takes a second to soak it all in: “It’s so beautiful, thank you!” Behind him, a black screen flickers with flames. The crowd sings in unison, and the moment is nothing short of powerful.

Then comes a whole new vibe with Beverly Hills. The lights cut out, and when Shaboozey reappears under a deep red glow, his bomber jacket is off, he’s ready to hit the audience with some straight-up fire. The energy is electric.

Even the photographer, “Guillaume”, can’t help but dance during Sticks and Stones! This track feels like pure sunshine and open roads, a little slice of America right in the heart of Paris.

Before Finally Over, he gives a shot at French with a bold: “What’s up?”. The crowd erupts in cheers. He picks up his guitar again, and from the very first notes, the audience loses it. Arms around each other’s shoulders, everyone sways as one, fully immersed in the moment.

Then comes the encore. He returns to a deafening roar of applause and shouts: “One more song for you!”. It’s A Bar Song (Tipsy), and the crowd screams so loud, I swear my vocal cords take a hit! Everyone knows every single word, Shaboozey even lets the audience take the lead multiple times.

He disappears… but the crowd isn’t having it. The entire Trianon is chanting his name, refusing to let him leave. And then, he’s back! He performs A Bar Song (Tipsy) again, stepping right up to the edge of the stage, completely in sync with the crowd. The energy is absolutely wild!

At the very end, he jumps around the stage, grinning ear to ear, telling us one last time how much he loves us. The crowd? BEYOND SATISFIED.

FR
Un pied de micro est amené sur scène, et Shaboozey attrape une guitare et trinque avec une bouteille de Jack avant d’attaquer “Drink Don’t Need No Mix”. Il explique que cette chanson parle de tout lâcher pour réaliser ses rêves, et qu’il l’a fait sans regrets. “Happiness is so important
, dit-il avant de commencer. Les lumières du public s’allument, illuminant la salle comme des lucioles, et le moment est magique.

Les morceaux suivants gardent un équilibre parfait entre énergie et émotion. Sur “Highway”, petit jump mignon, on est loin des gros sauts frénétiques mais ça colle parfaitement à l’ambiance country. Puis, avant d’enchaîner “Let It Burn”, il annonce :

This next song is really special to me! Let’s turn the lights on!

Le public s’exécute immédiatement, et il s’émerveille : “It’s so beautiful, thank you!”. Derrière lui, un fond noir avec des flammes sur l’écran. La foule chante comme une seule voix, et c’est un moment puissant.

Changement de décor sur “Beverly Hills” : les lumières s’éteignent, et quand Shaboozey réapparaît sous une lumière rouge, il a retiré son bomber, prêt à envoyer son flow en pleine face au public. L’ambiance est survoltée.

Sur “Sticks and Stones”, même le photographe “Guillaume” danse comme jaja ! Ce morceau sent le soleil et les grands espaces, une véritable bulle d’Amérique en plein Paris.

Avant “Finally Over”, il tente un “What’s up?” en français, déclenchant une explosion de joie. Il reprend la guitare, et dès les premières notes, le public hurle. Sur celle-là, tout le monde se balance d’un côté à l’autre, bras sur les épaules des voisins.

Arrive alors le moment du rappel. Il revient sous les acclamations déchaînées et annonce “One more song for you!”. C’est “A Bar Song (Tipsy)”, et le public hurle si fort que mes cordes vocales en prennent un coup ! Tout le monde la connaît par cœur, à tel point que Shaboozey laisse plusieurs fois la foule chanter seule.

Il disparaît… mais le public refuse de le laisser partir. Le Trianon l’appelle à plein poumons, et il revient ! Il réinterprete une seconde fois “A Bar Song (Tipsy)” en s’avançant jusqu’au bord de la scène, se mêlant au public, créant une communion totale. L’ambiance est explosive !

À la toute fin, il saute de joie sur scène et nous dit une dernière fois combien il nous aime. Le public est PLUS QUE CONQUIS.

Shaboozey Sets The Trianon on Fire!

EN
An Unforgettable Concert

Shaboozey’s first-ever show in Paris blew away all my expectations. He delivered a raw, powerful, and heartfelt performance, backed by an incredible band and a crowd that was with him every step of the way. His energy, humility, and genre-blending sound took us from The Trianon straight to the open plains of America.

Tonight, Paris felt more alive than ever. And one thing’s for sure, Shaboozey will be back. And we’ll be there.

FR
Un concert inoubliable

Ce premier concert de Shaboozey à Paris a dépassé toutes mes attentes. Il nous a offert une performance sincère, puissante et généreuse, sublimée par un groupe incroyable et une communion totale avec la foule. Son énergie, son humilité et sa musique à la croisée des genres nous ont transportés du Trianon aux plaines américaines.

Ce soir, Paris a vibré comme jamais. Et une chose est sûre : Shaboozey reviendra. Et on sera là.

Shaboozey Sets The Trianon on Fire!

Photos by Guillaume

Explore our latest live reports!
Découvrez nos derniers live reports  !

Shaboozey Sets The Trianon on Fire!