Nine Inch Nails Ignite Paris: A Daring, Devastating, and Unforgettable Return at Accor Arena EN/FR
EN
Boys Noize had the tough job of warming up the Accor Arena before the long-awaited return of Reznor’s crew to France. Perched on a tiny stage way in the back of the venue, he delivered a killer set drenched in red lights. It felt straight out of Blade. All that was missing was a blood rain.
FR
Boys Noize a la lourde tâche de chauffer l’Accor Arena avant le retour tant attendu de la bande de Reznor en France. Trônant sur une mini-scène tout au fond de la salle, il nous livre un très bon set, baigné de lumières rouges. On se croirait dans Blade. Il ne manque plus qu’une pluie de sang.

EN
Without a break, Boys Noize and NIN‘s sets flow right into each other.
It’s 9 PM. A second stage, set up right in the middle of the Bercy pit, suddenly lights up. Blending into the crowd, Trent Reznor walks in alone, sits at the piano, an insane gamble in a venue like Accor Arena.
It’s bold. Gutsy. And it works.
He ends the song in tears, “Right Where It Belongs.”
The crowd gently sings along in whispers. It’s stunning. Heart-wrenching.
Atticus Ross and Alessandro Cortini join him for the second track, “Ruiner,” which starts off acoustic before erupting into full-on rock, with Robin Finck jumping in.
The tension builds slowly during “Piggy (Nothing Can Stop Me Now),” and just when the crowd starts to settle into the moment, the main stage screens light up.
White sheets cover everything. And there’s Ilan Rubin, ripping a solo on drums while the rest of the band switches stages behind the curtain.
We’ve entered Act II. No breaks. No fade-outs. Everything’s locked in with surgical precision.
Curtains rise. The stage is now draped in sheer white veils, left and right. It’s breathtaking.
The band slams into a raging version of “Wish” that sends the whole place into a frenzy. Paris goes wild, and that’s just the beginning: “March of the Pigs,” “Reptile”…
What feels spontaneous is actually a masterclass in precision. Every second is calculated, yet somehow feels organic.
This might be one of the shows of the year, maybe the show of the year.
The lights. The pacing. The visuals. It’s all on another level.
Special shout-out to the mind-blowing live visuals and lighting during “Copy of A.”
The crowd is all in from minute one.
Mosh pits, circle pits, crowd surfing, it’s total chaos, in the best way.
Then comes Act III.
The entire venue morphs into a massive techno club.
All eyes shift back to the central stage. Boys Noize returns to perform live with the band, remixing tracks like “Vessel,” “The Warning,” “Sin,” and “Came Back Haunted.”
It’s the only part of the night where a few people seem unsure—but the majority? They’re fully locked in.
Again, it’s a risk. But seeing veteran artists still willing to experiment and push their boundaries? That’s beautiful.
And finally, Act IV.
Back to the main stage.
The veils are gone. And now it hits.
Hard.
Even “Closer”, which I’ve heard a million times and honestly got tired of—hits differently live. It just works.
Then comes the finale, packing an emotional punch like no other: “The Perfect Drug,” “Burn,” and the anthem “Head Like a Hole,” which blows the pit wide open one last time.
What. A. Night.
But it’s not over.
As tradition goes, they close with “Hurt”, timeless and crushingly beautiful, sung by everyone in the room. Goosebumps. Tears. For some, both.
The lights go down at 10:40 PM.
No one’s ready to go home.
Reznor and his crew are straight-up geniuses.
To me? Still the best band on Earth.
Huge thanks to Live Nation France for making this night happen.
FR
Sans transition, les sets de Boys Noize et NIN s’enchaînent.
Il est 21h. Une seconde scène, installée en plein milieu de la fosse de Bercy, se dévoile. Se mêlant à la foule, l’entrée de Trent Reznor, seul au piano, est une véritable prise de risque. C’est très couillu d’oser ça dans une enceinte comme l’Accor Arena.
Il termine en larmes sur Right Where It Belongs.
Le public l’accompagne en chuchotant. C’est très beau, bouleversant même.
Atticus Ross et Alessandro Cortini montent sur scène pour la deuxième chanson, Ruiner, qui débute en acoustique avant de virer rock, avec Robin Finck qui les rejoint.
La tension monte petit à petit sur Piggy (Nothing Can Stop Me Now), quand soudain, sur la scène principale, les écrans s’activent : la scène est recouverte de toiles blanches. On y découvre Ilan Rubin en solo de batterie, pendant que le reste du groupe change de scène.
On entre alors dans l’acte II du set. Sans transition, sans pause. Tout est orchestré à la perfection. Levée de rideaux : la scène est drapée de voiles blancs de part et d’autre. C’est somptueux.
Le groupe enchaîne avec un Wish rageur qui soulève littéralement la salle. Paris devient hystérique, et ce n’est que le début : March of the Pigs, Reptile… On assiste à un show qui semble fluide et naturel, alors qu’en réalité, tout est millimétré.
C’est probablement l’un des concerts de l’année, si ce n’est le concert de l’année. Les lumières, le rythme, les visuels projetés… tout est sublime. Mention spéciale à ce jeu de lumière et de vidéo live sur Copy of A.
Le public est à fond depuis le début. Pogos, circle pits et slam vont bon train.
Pour l’acte III, la salle parisienne se transforme en énorme club techno. Tous les regards se tournent à nouveau vers la scène centrale. Boys Noize revient pour interpréter en live, avec le groupe, des versions remixées de Vessel, The Warning, Sin et Came Back Haunted.
C’est le seul moment où certains semblent un peu sceptiques, mais la majorité de la salle adhère pleinement à cette proposition. Encore une fois, c’est un pari. Mais c’est beau de voir des artistes prendre des risques et proposer de nouvelles choses après tant d’années de carrière.
Et enfin, l’acte IV. Retour sur la scène principale. Les voiles sont tombés. Et on va prendre une déflagration en pleine face.
Même Closer, qui me sort par les oreilles en version studio à force de l’entendre partout, passe crème en live.
Puis vient un final d’une violence émotionnelle rare : The Perfect Drug, Burn, et l’hymne Head Like a Hole, qui fait littéralement exploser la fosse pour les derniers instants de la soirée.
Quelle soirée.
Mais ce n’est pas fini. Comme le veut la tradition, le groupe nous laisse avec l’intemporel et bouleversant Hurt, repris en chœur. Les frissons. Les larmes pour certains et certaines.
Clap de fin. Tout le monde est unanime. Que ce soit la première, la deuxième ou la trentième fois qu’on voit le groupe, on s’est tous pris une énorme claque.
Il est 22h40. Difficile de refaire surface.
Reznor et sa bande sont des génies. Et pour moi, définitivement, le meilleur groupe de cette planète.
Merci à Live Nation France pour cette soirée incroyable.


Photos by OMGxTeddy
Explore our latest live reports!
Découvrez nos derniers live reports !