July 4 at Main Square: Explosive Sets, Tender Moments, and Full-Body Vibes EN/FR

EN
This past Friday, the Citadel of Arras turned into a full-on musical sanctuary.
The lineup was stacked from start to finish: Jolagreen23, Hamada, Dasha, Wunderhorse, Adahy, Clara Luciani, Hervé, Dalaïdrama, Bigflo & Oli, Last Train, Jungle Sauce, Deftones, Luidji, and closing things out in style: Rüfüs Du Sol. It was an absolutely loaded, wildly eclectic program.

Every artist brought it, and every set left a mark. We decided to spotlight three standout performances here , but make no mistake: it was back-to-back fire all day long.

And let’s not forget the flash tattoo booths, chill-out zones, art installations, and, of course, the now-legendary mechanical tiger-bull (courtesy of a energy drink brand), which kept the crowd pumped between sets.

In short? The vibe was electric and wildly diverse, a day where rock, electro, rap, and pop collided seamlessly, all carried by a crowd that was hyped, loyal, and totally locked in from the first drop to the final beat.

FR
Ce vendredi, la Citadelle d’Arras s’est transformée en sanctuaire musical. Sur scène se sont succédé : Jolagreen23, Hamada, Dasha, Wunderhorse, Adahy, Clara Luciani, Hervé, Dalaïdrama, Bigflo & Oli, Last Train, Jungle Sauce, Deftones, Luidji, et enfin Rüfüs Du Sol en closing. Une programmation d’une richesse folle, éclectique à souhait.

Chacun a assuré, chacun a laissé sa marque – on a choisi de vous raconter ici trois performances emblématiques, mais croyez-nous : en back-to-back, c’était un show permanent.

Impossible aussi d’oublier les tatouages éphémères, les zones chill, les installations arty, et surtout ce taureau mécanique-tigre (offert par une marque de boisson énergisante) qui a littéralement retourné la foule entre deux concerts.

Bref, une ambiance dingue, cosmopolite, où rock, électro, rap et pop se sont entremêlés toute la journée, dans une cohérence déconcertante, portée par un public fidèle, joyeux et à fond du premier au dernier beat.

EN
Last Train – 9:50 PM – Green Room

Heart-driven rock, electric tension, and a cathartic finale

As soon as Jean-Noël Scherrer (vocals/guitar), Julien Peultier (guitar), Timothée Gérard (bass/keys), and Antoine Baschung (drums) set foot on stage, the crowd erupts. The opening notes of “Home” ring out, stripped down, tense, and spontaneous applause breaks out like a wave.

Then comes “The Plan”, and the entire crowd raises their arms like one body. Jean-Noël leans in and shouts: “Main Square, we are Last Train… are you ready?!”

No doubt, the crowd is all in.

With “Way Out”, the tension builds. Julien dives into a solo while casually lighting a cigarette, totally in the zone. It’s that kind of detail that sets a tone, raw, unfiltered.

“On Our Knees” slows things down just enough for a moment that hits home. Jean-Noël shares: “We started this band when we were 12… being here tonight is surreal.”

Then Julien steps in and plants a kiss on his friend’s forehead. No big gestures. Just real.

“Disappointed” kicks things back into high gear. Jean-Noël throws out another call: “Are you ready???”

And the crowd goes wild. Solos stretch out, the drums crack like thunder, and we’re teetering on the edge of trance.

Then comes “This Is Me Trying”, and it’s the kind of moment you talk about for years, Jean-Noël jumps into the crowd for a full-on guitar-in-hand crowd surf. This isn’t a rock cliché. It’s a shared release. A communion.

“Between Wounds / One Side Road” carries that energy forward, a long, tense build-up.

And finally: “The Big Picture.”
A last tidal wave of sound, heavy riffs, soaring tension, the crowd is on the verge of imploding.
Screams, tears, applause.

What a f*ing finale.

FR
Last Train – 21h50 – Green Room

Rock de cœur, tension électrique et final cathartique

Quand Jean-Noël Scherrer (chant/guitare), Julien Peultier (guitare), Timothée Gérard (basse/claviers) et Antoine Baschung (batterie) posent le pied sur scène, le public hurle. Et tout de suite, “Home” résonne, sobre, tendue, avec des applaudissements qui s’installent spontanément.

“The Plan” arrive, et toute la foule lève les bras comme un seul corps. Jean-Noël lâche :

« Main Square, nous sommes Last Train… est-ce que vous êtes prêts ? »

Pas de doute : oui, tout le monde l’est.

Sur “Way Out”, l’intensité monte. Julien dégaine un solo pendant lequel il grille une clope, tranquille, en pleine transe. Ce genre de détail qui fait le style.

“On Our Knees” calme le jeu, juste assez pour un instant précieux. Jean-Noël partage :

« On a monté ce groupe à 12 ans… Être là ce soir, c’est fou. »

Et là, Julien s’approche et embrasse son pote sur le front. Pas besoin d’en faire trop. Tout est dit.

Avec “Disappointed”, retour à la tension brute. Le chanteur relance le public :

« Est-ce que vous êtes prêts ??? »

Le public explose. Solos qui s’étendent, batterie qui claque, ambiance à la limite de la transe.

Puis vient “This Is Me Trying”, et là, le moment de grâce : Jean-Noël saute dans la foule pour un slam, guitare toujours en main. Ce n’est pas une image : c’est une communion.

Le feu continue sur “Between Wounds / One Side Road”, gros crescendo, avant l’ultime montée.

Et pour finir : “The Big Picture”.
Un dernier déferlement de puissance, riff lourd, tension dramatique, tout le monde est au bord de l’implosion. Ça crie, ça pleure, ça applaudit.

Quel putain de final.

EN
Deftones – 10:50 PM – Main Stage

Poetic violence and celestial sweat

There was barely time to breathe before Deftones stormed the stage, like a celestial bulldozer. The first track? “Be Quiet and Drive (Far Away)”. Phones lit up, screams everywhere, the crowd losing it instantly.

They followed up with “My Own Summer (Shove It)” and “Diamond Eyes”, and it was chaos in the best possible way, people jumping, moshing, crowd-surfing nonstop.

“You’ve Seen the Butcher” brought in a dark red haze, heavy and suffocating. At one point, Chino sprayed water into the air like an exorcism, and the tension cracked open.

Then came “Rocket Skates” and “Sextape”, sonic opposites. On Sextape, the lights shifted to dreamy pink, Chino whispered a “Merciiii” in French, and someone stood up on a friend’s shoulders, arms wide, eyes closed. Bliss.

They rolled through hit after hit:
“Swerve City,” “Digital Bath,” “Rosemary,” “Hole in the Earth,” “Change,” “Genesis”, no breathers, just waves of pure immersion.
At one point, Chino dove into the crowd, floating across fans like a spirit, totally in sync with the pulse of the pit.

A hiccup hit on “Headup”, the stage screens glitched off. But the crowd didn’t blink. The connection held firm.

Encore time: “Minerva” and “7 Words”. Chino picked up a guitar, the screens flickering like a heartbeat, glitching in and out of sync. “Wonderful crowd, best show. Thank you so much.”

Then the final drop, and the whole stage blew up one last time.

FR
Deftones – 22h50 – Main Stage

Violence poétique et sueur céleste

À peine le temps de changer de scène que les Deftones prennent le relais, façon bulldozer céleste. Premier morceau : “Be Quiet and Drive (Far Away)”. Téléphones en l’air, hurlements partout.

Ils enchaînent avec “My Own Summer (Shove It)” et “Diamond Eyes”, et c’est l’orgie : ça saute, ça pogote, ça slam dans tous les sens.

“You’ve Seen the Butcher” amène un univers rouge sombre, presque suffocant. Chino crache son eau en l’air comme pour purifier le moment.

“Rocket Skates” puis “Sextape” créent un contraste de textures. Sur Sextape, la scène s’illumine de rose, Chino lâche un “Merciiii” en français, pendant qu’un mec grimpe sur les épaules d’un autre, bras ouverts, yeux fermés.

Puis viennent “Swerve City”, “Digital Bath”, “Rosemary”, “Hole in the Earth”, “Change”, “Genesis” : enchaînement de pépites. Chino va jusqu’à se laisser porter par la foule, porté par l’énergie.

Petit bug sur “Headup” : les écrans s’éteignent. Mais rien ne flanche côté public.

Rappel : “Minerva” puis “7 Words”, Chino à la guitare, les écrans qui s’éteignent et se rallument comme un battement de cœur instable. Il lâche :

« Wonderful crowd, best show. Thank you so much. »

Et la scène explose une dernière fois.

EN
Luidji – 12:00 AM – Green Room

Smooth groove, tight hearts, total communion

Midnight has passed. The city is winding down, but the Green Room is still pulsing strong. Just minutes earlier, Deftones had blown everything apart, leaving the crowd stunned. And then, everything shifted.

The lights turned to deep purple and amber, soft fog curling across the stage. The tempo slowed. Heartbeats followed.

When Luidji stepped into the glow, the crowd held its breath. The first notes of “Alexis” floated out like a spell. A hush swept over the crowd… and then came a collective roar of joy.

No big speeches. Luidji let the music, and the words, do the talking. On “Mamimami”, voices rose in unison, arms reaching upward, eyes searching for connection.

Onstage, everything was about nuance. The set flowed between silky soul and airy rap, understated but magnetic. Some choruses, especially “Téléfoot”, “AYIDA”, “Tu le mérites”, were shouted out loud, effortlessly. The crowd was fully present, fully locked in.

Then came a pause in time: “Reste en Vie.” Just Luidji’s voice, then a single chord on the guitar. A few words. You could hear the silence. It felt sacred.

The finale: “Le rouge.” Lights burst. Cheers rang out. Every voice in the place howled the lyrics.

And when the last note hit, the lights cut out, just like that.
What was left? Breathless voices, shaking shoulders, glowing faces.

Luidji didn’t just play a set, he created a suspended moment, tender, honest, unforgettable.

FR
Luidji – 00h00 – Green Room

Groove doux, cœur serré, communion totale

Minuit passé, la ville dort. Mais la Green Room, elle, bat encore fort. Quelques minutes plus tôt, Deftones a tout retourné, laissant la foule secouée. Et puis, tout change.

Les lumières virent au pourpre et à l’ambre, une fumée douce s’élève, le tempo ralentit, les cœurs battent plus lentement.

Quand Luidji entre en scène, la foule retient son souffle. Les premières notes de “Alexis” planent. Un murmure parcourt la foule… et puis tout explose dans un rugissement de joie.

Pas de grands discours. Luidji laisse parler la musique, ses textes. Sur “Mamimami”, les voix s’élèvent, chantées en chœur. Les regards se croisent, les bras se lèvent.

Sur scène, tout est dans la subtilité. Les titres s’enchaînent, entre soul douce et rap vaporeux. Certains refrains, notamment “Téléfoot”, “AYIDA”, “Tu le mérites” , sont repris à tue-tête, sans effort. La foule est là, présente, engagée.

Un instant suspendu se crée avec “Reste en Vie” : la voix de Luidji, seule, puis un accord de guitare, quelques mots. Silence quasi religieux.

Et enfin, “Le rouge”, en final. Explosion de lumière, cris d’admiration, hurlements de refrains.
Quand les dernières notes tombent, les lumières s’éteignent brutalement. Il ne reste que les voix excitées, les souffles courts, les visages émus.

Luidji n’a pas donné un concert. Il a offert un moment suspendu, doux, sincère, inoubliable.

EN
A complete, electric, unforgettable night

Main Square 2025 wasn’t just a festival, it was a whirlwind of emotion. A place where rock shook you up, rap wrapped around you, and the collective energy lifted you off the ground.

That night, Last Train lit the place up with rare sincerity.
Deftones tore it all down in a storm of sound and light.
And Luidji closed it out with the grace of a poet and the precision of a watchmaker.

We walked away burned, moved, alive, and already craving more.

FR
Une soirée complète, vibrante, inoubliable

Le Main Square 2025, ce n’est pas juste un festival. C’est un tourbillon d’émotions, un endroit où le rock te bouscule, le rap te berce, et l’énergie collective te soulève.

Ce soir-là, Last Train a mis le feu avec une sincérité rare.
Deftones a tout pulvérisé dans un maelström sonore et lumineux.
Et Luidji a refermé la soirée avec la grâce d’un poète et la précision d’un horloger.

On en ressort brûlé, touché, vivant. Et on en redemande déjà.

Photos by Vittori Design

Explore our latest live reports!
Découvrez nos derniers live reports  !