Ghost: A screen-free night, lit up with real light. EN/FR

EN
May 13, 2025. 8 PM. Phones go into locked pouches, you won’t be able to open them until it’s over. No more distractions. No more filters. Just us, the stage, and Ghost.

FR
13 mai 2025. 20h. Les téléphones sont enfermés dans une pochette qu’on aura la possibilité d’ouvrir qu’à la sortie. Plus de distractions. Plus de filtres. Juste nous, la scène, et Ghost.

GHOST IN PARIS : crédit : Ryan Chang

EN
An entrance like a dark blessing.

As the curtain drops, a cathedral rises from the ground. Towering stained glass windows glow in a wash of colored light, surrounding a stage dominated by a massive staircase, with the drum kit set like a throne at the top. The first chords hit, and out steps Papa Emeritus IV, clad in a black robe embroidered with bones, mitre atop his skull.

The crowd, free from screens, is fully present. Voices rise, feet stomp, the whole room hums with energy. This isn’t just a concert, it’s a ritual. A pagan mass where every chorus feels like a chant.

Ghost tears through their set with surgical precision and an almost unearthly energy. “Rats,” “Cirice,” “Year Zero”—the classics roll out one after another, with the crowd chanting them like mantras.

The Nameless Ghouls step forward often, delivering ripping solos and playful moments with the audience. The frontman occasionally fades into the background, letting his bandmates take the spotlight.

And then there’s “Mummy Dust”, a full-blown blast of pyrotechnics and confetti money raining from the sky during that infamous line: “All hail the money, the money!”

FR
Une entrée comme une bénédiction noire

Lorsque le rideau tombe, une cathédrale jailli du sol. Des vitraux géants baignés de lumière colorée entourent la scène, dominée par un immense escalier où trône la batterie. Les premiers accords résonnent, et Papa Emeritus IV fait son apparition, costume noir brodé d’ossements, mitre sur le crâne.

Le public, libéré des écrans, est présent à 100%. Ça chante, ça tape du pied, ça vibre. On est loin du simple concert. C’est une cérémonie. Une messe païenne où chaque refrain devient incantation.

Ghost enchaîne les titres avec une précision chirurgicale et une énergie presque surnaturelle. « Rats », « Cirice », « Year Zero »… les classiques s’alignent et le public les reprend comme des mantras.

Les Nameless Ghouls, s’avancent régulièrement au bord de la scène, multipliant solos et échanges complices. Le chanteur, lui, s’efface parfois, laissant ses musiciens briller.

Mention spéciale pour « Mummy Dust », qui explose dans une décharge de pyrotechnie avec une pluie de billets pendant « All hail the money, the money! »

GHOST IN PARIS :Sketch by Jolina

EN
Three Outfits, One Spirit

Tobias Forge didn’t just shift his tone throughout the show, he shed his skin three times. He started off dark and understated, then reemerged a few songs later for a key moment: right before “Year Zero,” the venue sank into the eerie interlude of “Devil Church,” and Papa V returned dressed in full bishop regalia, white mitre and chasuble, fully embracing his role. For the grand finale? A sparkling pink disco jacket, a playful nod to glitz in the midst of all the black. The stage evolved along with him: slick lighting changes, mystical visuals, and subtle but powerful set transformations kept the atmosphere pulsing with magic.

FR
Trois tenues

Tobias Forge n’a pas seulement changé de ton au fil du show, il a aussi changé trois fois de peau. D’abord sobre et sombre, il revient quelques morceaux plus tard pour le moment clé :juste avant “Year Zero”, la salle plonge dans l’interlude “Devil Church” et Papa V réapparaît coiffé de sa mitre blanche et de la chasuble pour endosser pleinement son rôle d’évêque, avant de revenir pour le final dans une veste rose pailletée (clin d’œil disco assumé dans cet océan de noir).
La scène, elle aussi, évolue avec des jeux de lumière léchés, projections mystiques, changements de décors subtils mais puissants.

GHOST IN PARIS : crédit : Ryan Chang

EN
The Grand Finale

The lights go out.

Is it over?

Of course not! As everyone half-expected, Papa comes back out, oozing humor and charisma:

“You already know the thing, right…? We come back for another song but… we’ve already played all our best songs.”
(crowd laughs)
“Well, let’s go back to the older shitty songs! This one, my father used to sing it when I was younger.”

And with that, the first notes of “Mary on a Cross” echo through the venue.
From the pit to the upper seats, fans scream every lyric like a prayer.

But it doesn’t end there. Ghost launches into “Dance Macabre”, and then brings it all home with a powerful, crowd-shaking “Square Hammer.”

Before taking his final bow, Papa adds:
“Thank you for being so nice, respectful. This is a Ghoul’s night.”

And it truly was.

FR
Le final

Les lumières s’éteignent.

La fin ?

Et non ! Comme on pouvait tous s’y attendre. Papa revient et nous confie avec humour et charisme :

“You already know the thing, right…?

We come back for another song but …we ‘ve already played all our best songs… (rire de la foule)

Well, let’s go back to the older shitty songs !
This song, my father used to sing it when I was younger.”

Puis retentissent les premières notes de « Mary on a Cross »…

De la fosse aux gradins les ghouls hurlent les paroles.

Mais le concert ne s’arrête pas là. Ghost enchaîne avec « Dance Macabre » et conclut en beauté avec « Square Hammer »

“Thank you for being so nice, respectful. This is a Ghoul’s night.”

Et c’en était une, véritablement.

Photos by Jolina

Explore our latest live reports!
Découvrez nos derniers live reports  !

GHOST IN PARIS