Harbinger, The Last Ten Seconds of Life, Distant & Enterprise Earth Deliver a Relentless, Earth-Shattering Performance EN / FR
Enterprise Earth Unleashes Chaos
EN
Some nights, you just know the venue is going to shake.
On February 23, 2025, Glazart became the scene of an absolutely brutal sonic massacre, where every band on the lineup delivered knockout blows to the crowd. Harbinger, The Last Ten Seconds of Life, Distant, and Enterprise Earth took turns unleashing an intensity rarely seen, and the Parisian crowd responded with pure chaos. Destructive breakdowns, relentless pits, explosive guest appearances, and a deep connection between the bands and the audience, it all came together to make this an unforgettable night.
FR
Il y a des soirs où tu sais d’avance que la salle va trembler.
Il y a des soirées où l’on se retrouve face à une affiche si lourde qu’on sait d’avance que la salle va trembler. Ce 23 février 2025, le Glazart a été le théâtre d’une orgie sonore brutale où chaque groupe a mis une baffe monumentale aux spectateurs. Harbinger, The Last Ten Seconds of Life, Distant et Enterprise Earth se sont succédé avec une intensité rarement atteinte, et le public parisien a répondu avec une énergie déchaînée. Des breakdowns destructeurs, des pits effrénés, des featurings explosifs et une connexion intense entre les groupes et le public, tout était réuni pour faire de cette date un moment inoubliable.
Enterprise Earth Unleashes Chaos
EN
Harbinger – A Chaotic but Explosive Start
Harbinger, led by Dylan Alves, kicked things off, but not without a hitch. Just seconds into “Prayer of Deliverance,” a technical issue abruptly halted the show. Frustration was written all over their faces, but the crowd, already fired up, rallied behind them.
The frontman screamed, “Are you ready??”, and a massive wave of energy surged through the room. This time, nothing stood in their way, Harbinger hit like a freight train with renewed intensity. Their bassist, both charismatic and completely unhinged, commanded attention, shredding with an almost reckless energy. By the time “The End of Time” hit, the pit was a warzone, fists in the air, synchronized headbanging, and the first call for a circle pit met with immediate execution.
Then came “Hate File”, and Alves demanded, “Come closer!”, an enormous circle pit erupted. This was the song of the set for me. Pure adrenaline. A hilarious moment: mid-riff, the bassist reached out and rubbed the bald head of a dude in the front row, cue laughter from the crowd and an even more violent pit.
On “No Vermin,” Alves yelled, “Are you alive??”, the pit roared back, “FUCK YEAH!!” Two-step mayhem, total mosh chaos, and a final breakdown that left everyone gasping for breath but grinning ear to ear.
Before “Guile,” Alves made one last announcement: “One more song, this is your last chance to go crazy for us!” And with everything they had left, the crowd threw themselves into the music. Harbinger left the stage to a well-earned ovation.
FR
Harbinger – Un départ chaotique mais explosif
C’est Harbinger, mené par Dylan Alves, qui ouvre les hostilités. Mais dès les premières secondes de “Prayer of Deliverance”, un problème technique vient tout interrompre. La frustration se lit sur les visages, mais le public, déjà en feu, pousse le groupe à repartir de plus belle.
Le chanteur hurle “Are you ready??” et une vague d’enthousiasme envahit la salle. Cette fois, c’est la bonne, et Harbinger envoie la sauce avec une intensité renouvelée. Le bassiste, charismatique et survolté, capte tous les regards, balançant ses lignes avec une énergie impressionnante. Dès “The End of Time”, la fosse est en ébullition : poings levés, headbang synchronisé, et une première demande de circle pit immédiatement exécutée.
Le troisième morceau, “Hate File”, voit le chanteur exiger un “Come closer!”, et un énorme circle pit se forme. C’est LA chanson du set pour moi, une pure décharge d’adrénaline. Moment improbable : entre deux riffs, le bassiste caresse la tête d’un chauve au premier rang – éclats de rire et motivation redoublée dans le pit.
Sur “No Vermin”, Alves hurle “Are you alive??” et la fosse lui répond avec un “Fuck yeah!!” tonitruant. Two-step sauvage en règle, moshpit généralisé, et un breakdown final qui laisse le public exsangue mais heureux.
Avant “Guile”, le chanteur annonce “Il est bientôt temps de se dire au revoir, il nous reste une chanson, c’est votre dernière chance de bouger pour nous!” Et le public donne tout ce qu’il lui reste, Harbinger quittant la scène sous une ovation méritée.
Enterprise Earth Unleashes Chaos
EN
The Last Ten Seconds of Life – A Brutal and Uncompromising Discovery
After a live soundcheck that looked like a total headache, The Last Ten Seconds of Life hit the stage out of nowhere with “Of All Humanity, the Sum.” No buildup. No warning. Just a brutal gut punch that took the crowd by the throat.
The vocalist yelled, “I want to see EVERYONE moving!!”, and that was that. Heads were banging, bodies were colliding, the energy was instantly off the charts.
I’d never seen this band live before, and HOLY SHIT. No frills, just pure, neck-snapping heaviness.
“Liberation” only amped up the carnage, and by the time “Annihilation Phenomena” dropped, they had the entire venue in their hands.
Then came “Pain Is Pleasure”, and the singer hyped up the crowd with a “Give me a hell, give me a yeah, give me a HELL YEAH, BABY!!”. The transitions between songs were a bit rough, but every time they restarted, it was another explosion of violence and pure bliss.
“Doomsday Death Trap” took the energy up yet another level. The frontman yelled, “Paris, you having a good time??” and the response was a deafening “YEEEEEEES!!”
Then came “A Face Amongst the Flames”, featuring Distant’s vocalist, and HOLY SHIT, their combined voices were unreal. The pit went off. Their drummer, Dylan Potts, started twirling his drumsticks between hits, a little showmanship in the middle of total chaos.
They ended with “The Box”, featuring Distant’s drummer. “Thank you, Paris, you’ve been fucking amazing!!” Tyler Beam wrapped up. Straight to the point. No nonsense. I’m all in.
FR
The Last Ten Seconds of Life – Une découverte brutale et saisissante
Après un soundcheck en direct devant nous (qui a semblé être une belle galère), The Last Ten Seconds of Life, emmené par Tyler Beam, déboule sans préavis avec “Of All Humanity, the Sum”. Aucun ménagement, aucune introduction douce, juste une explosion brutale qui prend la fosse à la gorge.
Le chanteur lance un “Je veux voir tout le monde bouger!!” et impossible d’y échapper : ça headbang furieusement, les corps s’entrechoquent, l’ambiance monte instantanément d’un cran. Je découvre ce groupe en live, et quelle claque ! Pas de fioritures, juste du cassage de nuque en règle.
Sur “Liberation”, le pit continue à s’intensifier. Ce groupe est une vraie surprise, une puissance écrasante qui ne laisse aucun répit. “Annihilation Phenomena” ne fait que confirmer leur domination totale sur la salle.
Vient ensuite “Pain Is Pleasure”, et le chanteur nous fait crier “Give me a hell, give me a yeah, give me hell yeah baby!!”. Les transitions entre les morceaux ne sont pas très fluides, mais à chaque relance, c’est une explosion de violence et de bonheur.
Sur “Doomsday Death Trap”, l’ambiance monte encore d’un cran, le public s’intensifie, et le chanteur hurle “Est-ce que vous passez un bon moment, Paris??” – réponse unanime : “YEEEEES!!”.
Puis arrive “A Face Amongst the Flames”, et là, grosse surprise : un featuring avec le chanteur de Distant. Les deux voix combinées sont magistrales, et la fosse ne s’arrête plus. Le batteur, Dylan Potts, en profite pour se lancer dans des jonglages de baguettes fantaisistes, ajoutant un peu de spectacle à la brutalité ambiante.
Le set se termine sur “The Box”, avec un dernier feat du batteur de Distant. Merci, Paris, vous avez été incroyables!! clôture Tyler Beam. Militaire, efficace, implacable. J’adhère totalement.
Enterprise Earth Unleashes Chaos
EN
Distant – An Unrelenting Display of Vocal and Instrumental Power
Another on-stage soundcheck, and the moment their instruments were tuned, Distant came out swinging like a wrecking ball.
Alan Grnja took command, roaring, “IT’S GOOD TO BE BACK!!!” before launching into “The Pale Moonlight.” His vocals were a goddamn weapon of mass destruction. The guitars? Unbelievably heavy.
On “Fleshweaver,” he screamed, “Make some fucking noise!!! Open this fucking pit!!”, and the crowd lost their minds. An explosive feature with Travis Worland from Enterprise Earth saw both vocalists’ voices intertwine on stage, a completely unexpected and unforgettable moment.
They kept the punishment coming with “Torturous Symphony”, and when “Acolytes of Damnation” hit, the pit split down the middle like the Red Sea before a biblical beatdown.
For the finale, “Born of Blood,” Alan announced, “We have two more songs!!” before ordering everyone to sit down. The tension was insane, then, BOOM, the entire venue exploded into a synchronized jump. The final song, “Endgame,” was just pure, unfiltered brutality.
“Thank you to our incredible fans, thank you for being here!!” Alan grinned, knowing Distant just left a mark.
FR
Distant – Une intensité vocale et instrumentale remarquable
Encore une fois, le soundcheck se fait devant nous, et à peine les instruments accordés, Distant démarre comme un bulldozer. Alan Grnja, en maître de cérémonie, hurle “It’s good to be back!!!” avant de plonger la salle dans le chaos avec “The Pale Moonlight”. Sa voix est une arme de destruction massive, et les guitares sont d’une lourdeur incroyable.
Sur “Fleshweaver”, il lâche “Make some fucking noise!!! Open this fucking pit!!” , et le public s’exécute instantanément. Un featuring explosif avec Travis Worland d’Enterprise Earth voit les voix des deux chanteurs s’embrasser sur scène, un moment totalement inattendu et inoubliable.
Le set continue avec “Torturous Symphony”, et un enchaînement implacable jusqu’à “Acolytes of Damnation”, où un split pit déchire littéralement la fosse en deux.
Le final approche avec “Born of Blood”, et Alan annonce “We have two more songs!!” avant d’ordonner à tout le monde de s’asseoir. L’ambiance devient électrique, puis tout explose dans un jump endiablé.
“Endgame” clôture le set dans une déferlante de brutalité. Merci à nos fans incroyables, merci d’être là!! Alan termine avec un sourire, Distant a laissé des traces.
Enterprise Earth Unleashes Chaos
EN
Enterprise Earth – A Masterful Conclusion and a Confirmed Rebirth
The last band to take the stage, Enterprise Earth, was without a doubt the headliner of the night. And for me, there was absolutely no disappointment, on the contrary, it was an exceptional performance that confirmed the band has truly found its new identity with Travis Worland on vocals. I was already completely on board with the frontman change, but after this show, I’m even more convinced: they are an absolute beast live.
From the very first notes of “Reanimate // Disintegrate”, the band delivered a crushing uppercut to the crowd. The riffs were massive, the breakdowns were monstrous, and Travis absolutely commanded the stage. It was a shame the vocal mix was a little weak at first, because a voice like his deserves to be front and center. Luckily, it got better as the set went on, and from that moment, it was absolute chaos.
During “Spineless”, Travis asked, “Are we gonna have a good time tonight or what??”, and the crowd’s immediate response? “OUAAAAAIS!!” The energy coming off the band was contagious, and the pit responded accordingly, huge circle pit, synchronized headbanging, bodies crashing into each other. And those guitar solos… holy shit, surgical precision while still being ridiculously aggressive.
Then came “The Failsafe Fallacy”, and Travis screamed a massive “Fuck yeah, thank you guys so much!!” before launching into “I. The Descent”, a track that took the atmosphere to an almost cinematic level. By this point, the entire crowd was completely immersed in Enterprise Earth’s world, a pure display of power and intensity.
Travis took a moment to interact with the crowd: “Who’s seen us before??” Lots of hands went up. “And who’s seeing us for the first time??” Fewer hands this time, but one thing was clear: those discovering the band were getting their minds blown and leaving as die-hard fans.
“Move your fucking ass, Paris! Don’t be a coward!!” Travis shouted before launching into a mind-blowing circle pit for the next track.
Later on, during “Into Madness”, the band reached a whole new emotional peak. This song hit me right in the gut, and I definitely wasn’t the only one, the pit was completely wild, and the crowd’s reaction was unreal. The dark lighting made the song’s suffocating, heavy atmosphere even more intense, and Travis looked like he was living every single lyric.
Then came “V. Enough”, where the crowd clapped along in rhythm before a cataclysmic breakdown. The clean vocals live were just as impactful as the screams, and that vocal contrast made the set even more immersive.
“Next two songs! Hands up!!!” Travis roared, and instantly, hands shot up in the air, ready for battle.
At this point in the concert, I could feel a real connection between the band members and the crowd. It’s rare to see this level of intensity and emotional commitment in a deathcore show. The a cappella scream at the end of the song? An absolute gut-punch, holy fuck, the power! Then came “Psalm of Agony”, one of the most emotionally charged moments of the set. The instrumental was just breathtaking, and Travis ended the song with an unamplified scream, instant chills.
“Last song. Thank you for your time, your energy, it means so much to us!!” The crowd erupted, ready to give everything they had left for “You Couldn’t Save Me.” Circle pit, jumps, two-step, absolute chaos. The pit refused to slow down. The guitarist and bassist stepped right up to the barricade, playing inches from the front row, and Travis joined them to close the show as close to the crowd as possible.
Then, in one of the most incredible moments of the night, bassist Dakota Johnson held his bass out over the pit, letting the fans strum the strings. The band then took the time to personally thank and fist-bump as many fans as they could, a final act of respect and gratitude. Enterprise Earth delivered a masterful ending to the night, a perfect mix of brutality, emotion, and unity with the audience.
This band is a fucking war machine, and Travis has proven himself to be the frontman Enterprise Earth needed for this new era. I already loved them before, but after this concert? It’s on a whole other level.
This was an unforgettable night.
FR
Enterprise Earth – Une conclusion magistrale et une renaissance confirmée
Dernier groupe à monter sur scène, Enterprise Earth est la tête d’affiche de cette soirée. Et pour moi, aucune déception, bien au contraire : une performance exceptionnelle qui confirme que le groupe a trouvé une nouvelle identité avec Travis Worland au chant. J’avais déjà totalement adhéré à ce changement de frontman, mais après ce concert, je suis encore plus convaincue : c’était une bête de live.
Dès “Reanimate // Disintegrate”, le groupe assène un uppercut monumental à la fosse. Les riffs sont massifs, les breakdowns sont monstrueux, et Travis en impose avec une prestance de dingue. Dommage que le mix vocal soit un peu faible au début, car une voix comme la sienne mérite d’être mise en avant. Heureusement, ça s’améliore en cours de set, et là, c’est l’explosion totale.
Sur “Spineless”, il demande “On va passer du bon temps ce soir, oui ou non??”, réponse immédiate de la foule : “OUAAAAAIS!!”. L’énergie qui se dégage du groupe est contagieuse, et la fosse suit le mouvement : circle pit énorme, headbang à l’unisson, et déjà des corps qui s’entrechoquent violemment. Et ces solos de gratte… bordel, c’est d’une précision chirurgicale tout en étant ultra-agressif.
Puis vient “The Failsafe Fallacy”, et Travis hurle un “Fuck yeah, thank you guys so much!!” avant d’enchaîner sur “I. The Descent”, où l’ambiance prend une dimension épique. À ce moment-là, le public est totalement happé dans l’univers d’Enterprise Earth, et c’est une pure démonstration de puissance et d’intensité.
Le chanteur interroge la salle : “Qui nous a déjà vus avant??” Beaucoup de mains se lèvent. “Et qui nous voit pour la première fois??” Moins de mains cette fois, mais ce qui est sûr, c’est que ceux qui découvrent le groupe en prennent plein la gueule et repartent convertis. “Moove your fuckin ass Paris, don’t be a coward!!”, balance Travis avant un circle pit démentiel sur le morceau suivant.
Un peu plus tard, sur “Into Madness”, le groupe atteint un autre niveau émotionnel. Cette chanson me prend aux tripes, et je ne suis clairement pas le seul vu l’intensité du pit et la réaction du public. Les lights sombres accentuent encore plus l’atmosphère suffocante et lourde du morceau, et Travis semble vivre chaque parole avec une intensité hallucinante.
Puis vient “V. Enough”, où la fosse applaudit en rythme avant un breakdown cataclysmique. Le chant clair en live est tout aussi impactant que le scream, et cette diversité vocale rend le set encore plus immersif. “Next two songs! Hands up!!!”, hurle Travis, et les mains se lèvent instantanément, prêtes à en découdre.
À ce stade du concert, je ressens une véritable connexion entre les membres du groupe et avec le public. C’est rare de voir autant d’intensité et d’engagement émotionnel dans un live de deathcore. Le scream a cappella à la fin de la chanson me met une claque monumentale, putain de merde, quelle puissance!!
Puis arrive “Psalm of Agony”, un des moments les plus poignants du set. Cette instru est juste incroyable, et Travis lâche un scream sans micro en fin de titre, instant frissons garantis.
“Last song. Thank you for your time, your energy, ça nous touche tellement!!” Le public hurle, prêt à donner tout ce qu’il reste sur “You Couldn’t Save Me”. Circle pit, jumps, two-steps, le chaos est total, et la fosse ne faiblit pas. Le guitariste et le bassiste se rapprochent du public, jouant à quelques centimètres des premiers rangs, et le chanteur les rejoint pour conclure le show au plus près de la foule.
À la toute fin, moment ultra-fort : le bassiste Dakota Johnson tend sa basse au-dessus des têtes en fosse, et chacun vient gratter les cordes. Puis le groupe prend le temps de checker un maximum de spectateurs, un dernier geste plein de respect et de reconnaissance.
Enterprise Earth a offert une conclusion magistrale à cette soirée, un condensé de puissance, d’émotion et de communion avec le public. Ce groupe est une machine de guerre, et Travis a prouvé qu’il était LE frontman qu’il fallait à cette nouvelle ère. Si je les aimais déjà avant, après ce concert, c’est encore pire : c’était un putain de moment inoubliable.
Enterprise Earth Unleashes Chaos
EN
Final Verdict: A Legendary Night
February 23, 2025, at Glazart, this night will be remembered. Every band gave it their all, and the pit answered with absolute ferocity.
Harbinger kicked things off with tight, no-compromise deathcore. The Last Ten Seconds of Life brought relentless brutality. Distant turned the pit into a warzone, and Enterprise Earth simply transcended the night with a masterful performance.
Paris, tonight, you went HARD.
FR
Bilan : Une soirée légendaire
Ce 23 février 2025 au Glazart restera gravé dans les mémoires. Chaque groupe a donné tout ce qu’il avait, et la fosse a répondu avec une intensité monstrueuse. Harbinger a chauffé la salle avec un deathcore efficace et sans concession, The Last Ten Seconds of Life a imposé une brutalité implacable, Distant a retourné la fosse avec une violence folle, et Enterprise Earth a tout simplement transcendé la soirée avec une performance magistrale.
Paris, ce soir, tu as fait du sale.
Enterprise Earth Unleashes Chaos
Photos by Guillaume
Explore our latest live reports!
Découvrez nos derniers live reports !
Enterprise Earth Unleashes Chaos
Enterprise Earth Unleashes Chaos


