Eivør and Heilung Transform Lyon’s Halle Tony Garnier into a Sacred Ritual EN/FR

EN
The night had quietly settled over Lyon, and inside the vast Halle Tony Garnier, a vibrant murmur rippled through the crowd. On this April 25th, we weren’t just attending a concert, we were about to embark on a journey, a timeless ceremony.

FR
La nuit s’était doucement déposée sur Lyon, et dans l’immense Halle Tony Garnier, un murmure vibrant parcourait la foule. Ce 25 avril, ce n’était pas un simple concert auquel nous étions conviés, mais un voyage, une cérémonie hors du temps.

EN
Eivør, the Spirit of the Elements

First to take the stage, Eivør, the voice from the Faroe Islands, instantly captured the spirit of the night. With a minimalist, intimate setup, she cast a luminous presence right at the heart of the vast space. Armed only with her tambourine, her electric guitar, and most of all, her most powerful instrument, her voice, she wove an enchanting spell.

She opened her set with “Jarðartrá”, a deep, earthbound song, before flowing into “Hugsi bert um teg” and “Salt”, each carried by a voice both raw and delicate.

With “Í Tokuni”, Eivør seemed to suspend time itself, pulling us into the misty depths of an inner world, before offering “Hymn 49”, a piece from the series The Last Kingdom to which she lent her voice and soul.

Then came “Trøllabundin”, “Enn”, and “Upp Úr Øskuni”, incantatory and vibrant songs, before closing this suspended moment with “Falling Free,” a final soft breath into the night.

FR
Eivør, l’âme des éléments

Première à fouler la scène, Eivør, la voix venue des îles Féroé, a d’emblée capté l’essence de la nuit. Dans une mise en scène minimaliste, intime, elle imposait sa présence lumineuse au cœur même de l’immensité. Seule avec son tambourin ou sa guitare électrique, mais surtout armée de son instrument le plus puissant, sa voix, elle a tissé un sortilège envoûtant.

Elle a ouvert son set avec “Jarðartrá”, chant profond et tellurique, avant d’enchaîner avec “Hugsi bert um teg” et “Salt”, portés par cette voix aussi brute que délicate.

Avec “Í Tokuni”, Eivør a suspendu le temps, nous entraînant dans les brumes d’un monde intérieur, avant de livrer “Hymn 49”, morceau tiré de la série The Last Kingdom pour laquelle elle a prêté sa voix et son âme.

Puis vinrent “Trøllabundin”, “Enn” et “Upp Úr Øskuni”, chants incantatoires et vibrants, avant de clore ce moment suspendu par “Falling Free”, comme un dernier souffle doux dans la nuit.

Eivør and Heilung, Sacred Night

EN
Heilung, the Sacred Ritual

As the last echoes faded, a solemn atmosphere settled over the hall. The stage darkened, and a ritual began. During this sacred introduction, photographers were asked to set their cameras down, honoring the sanctity of the moment.

When the members of Heilung emerged, draped in furs, traditional masks, and war paint, the entire venue seemed to shift into another world. The audience, many dressed in ceremonial spirit themselves, became a natural extension of the stage.

The trance truly began with “In Maidjan”, driven by heavy drums and guttural chants. It flowed into “Alfadhirhaiti”, “Asja”, “Svanrand”, “Urbani”, and “Tenet”, weaving a raw and sacred sonic tapestry.

Kai Uwe Faust, tattoo artist and shaman from another age, embodied an ancient force, while Maria Franz, all grace and gesture, seemed to summon spirits from beyond. Every move, every drumbeat, every breath felt charged with hidden meaning.

With “Norupo”, “Othan”, “Anoana”, and “Nikkal”, the ceremony reached full force. Wolf cries, guttural invocations, and the collective movement of the crowd blurred the boundaries of language, space, and time.

Finally, “Seidh” and “Hamrer Hippyer” marked the ritual’s peak, before the ceremony slowly, solemnly, came to a close, leaving a sacred hush in its wake.

FR
Heilung, le rituel sacré

À peine le dernier écho retombé, une atmosphère solennelle s’installa. La scène s’assombrit, et un rituel commença. Durant cette cérémonie d’introduction, les photographes furent invités à poser leurs appareils pour respecter la sacralité de l’instant.

Lorsque les membres de Heilung apparurent, parés de fourrures, de masques traditionnels et de peintures de guerre, la salle tout entière bascula dans un autre monde. Le public, lui aussi habillé dans l’esprit de la cérémonie, formait une extension naturelle de la scène.

La transe débuta véritablement avec “In Maidjan”, frappé par les tambours lourds et les chants gutturaux. Puis s’enchaînèrent “Alfadhirhaiti”, “Asja”, “Svanrand”, “Urbani” et “Tenet”, tissant un tissu sonore brut et sacré.

Kai Uwe Faust, tatoueur et chaman d’un autre âge, incarnait une force ancestrale, tandis que Maria Franz, toute en gestes gracieux, semblait convoquer d’anciens esprits. Chaque geste, chaque battement de tambour, chaque souffle semblait habité d’une signification cachée.

Avec “Norupo”, “Othan”, “Anoana”, et “Nikkal”, la cérémonie battait son plein. Les cris de loup, les invocations gutturales, la danse collective du public, tout contribuait à faire tomber les frontières du langage, de l’espace et du temps.

Enfin, “Seidh” et “Hamrer Hippyer” marquèrent l’apogée du rituel, avant que la cérémonie ne se referme doucement, solennellement, dans un dernier moment sacré.

Eivør and Heilung, Sacred Night

EN
As we left the Halle Tony Garnier, faces had been transformed. This hadn’t been just a concert, it was an initiation. We hadn’t simply watched; we had participated, cried out, marched, and for a few hours, we had become children of nature and myth.

FR
En quittant la Halle Tony Garnier, les visages étaient changés. Ce n’était pas un simple concert. C’était une initiation. Nous n’avions pas simplement regardé, nous avions participé, crié, marché, et nous étions devenus, pour quelques heures, des enfants de la nature et du mythe.

Eivør and Heilung, Sacred Night

Explore our latest live reports!
Découvrez nos derniers live reports  !