Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon and Vitriol, Élysée Montmartre, Paris, December 7th, 2024
EN
This Saturday night, the Élysée Montmartre was the place to be for metalheads craving chaos and sweat. The lineup was insane: Vitriol, Despised Icon, Chelsea Grin, and the titans Dying Fetus. Four bands, four brutal vibes, and a crowd that never stopped moving. Every group brought their own level of madness, but for me, Chelsea Grin stole the show. Their performance blew my mind and had me screaming my lungs out, especially during Sing to the Grave. Here’s a breakdown of a night of pure destruction.
FR
Ce samedi soir, l’Élysée Montmartre a accueilli une affiche qui sentait la violence et la sueur : Vitriol, Despised Icon, Chelsea Grin et les titans de Dying Fetus. Quatre groupes, quatre ambiances brutales, pour une soirée où la fosse n’a eu aucun répit. Si tous les groupes ont apporté leur lot de chaos, impossible de ne pas souligner la performance magistrale de Chelsea Grin, qui a marqué mon esprit et m’a fait hurler comme jamais, surtout sur Sing to the Grave. Voici un retour sur une soirée de destruction pure.

Chaos Reigns in Paris
EN
Vitriol
At 6:30 PM sharp, Vitriol kicked things off, and man, they didn’t hold back. Just two guys on stage. Kyle Rasmussen (vocals/guitar) and Scott Walker (drums), but the sound they unleashed was colossal. Right out the gate with “I Drown Nightly”, they had a little hiccup when Kyle’s guitar gave him trouble, but he fixed it quick and dove right back into the chaos.
The crowd started filling up, and you could feel the energy building. People were already headbanging and throwing down during “Violence, a Worthy Truth”. Scott was absolutely annihilating the drums. I mean, the speed at which he plays is unreal. By the time they hit “Weaponized Loss” and “Victim”, the pit was heating up, and both Kyle and Scott were dripping with sweat, giving it their all.
Before their final track, Kyle introduced the band with, “It’s just the two of us, but you ready for more carnage?” The crowd was more than ready. They closed with “Shame and Its Afterbirth”, and while their set was short, they left a massive impression. Later, Despised Icon even gave them a shoutout, which was well-deserved.
FR
Vitriol
Dès 18h30, Vitriol donne le ton. Deux gars, un son colossal. Kyle Rasmussen (chant/guitare) et Scott Walker (batterie) prouvent qu’il ne faut pas être nombreux pour tout défoncer. À peine “I Drown Nightly” commence qu’un souci de guitare interrompt Kyle. Mais ça repart direct, et le duo montre une maîtrise impressionnante de ses instruments.
La fosse se remplit doucement, mais l’énergie est déjà là. Ça pogote et ça headbang sur “Violence, a Worthy Truth”, et je me surprends à admirer la vitesse hallucinante à laquelle Scott tabasse sa batterie. Franchement, il faut le voir pour y croire. Sur “Weaponized Loss” et “Victim”, ça commence à vraiment bouger en fosse, et les deux musiciens, déjà trempés de sueur, sortent littéralement leurs tripes.
Avant leur dernier morceau, Kyle présente le groupe : “On est que deux, mais prêts pour plus de bagarre ?” Visiblement, oui. Ils concluent avec “Shame and Its Afterbirth”, et même si leur set était court, ils ont marqué les esprits. D’ailleurs, Despised Icon leur fera une belle dédicace plus tard, et franchement, c’était mérité.
Chaos Reigns in Paris
EN
Despised Icon
The energy in the room went through the roof as Despised Icon took the stage. These Canadian deathcore legends wasted no time jumping into “A Fractured Hand”. Steve Marois hit us with a hyped “Paris, let’s go!” while Alex Erian, rocking a Zidane jersey (MVP move), kept the chaos rolling. The crowd was screaming the lyrics, and pits were breaking out left and right.
Between songs, Alex took a moment to show some love to Vitriol: “Make some noise for Vitriol! Those guys are killing it with just two members!” Then, he launched us into a wall of death during “Bad Vibes”, and the floor erupted.
The highlights just kept coming with tracks like “Retina” and “MVP”. Alex hyped up the crowd even more by teasing the upcoming acts: “Are you ready for our brothers in Chelsea Grin after this?” The crowd roared in response, and by the time they wrapped up with “Purgatory”, the hype for what was next was through the roof.
FR
Despised Icon
Le public est chaud, et Despised Icon, les Canadiens en double voix, font monter la pression d’un cran. Dès “A Fractured Hand”, Steve Marois balance un “Paris, let’s go!” qui résonne, et Alex Erian, fidèle à son style, fout encore plus le feu avec son T-shirt de Zidane. Le public hurle les paroles, et les moshpits éclatent dans tous les coins.
Entre deux morceaux, Alex prend le temps de faire un clin d’œil aux groupes précédents : “Faites du bruit pour Vitriol, ces gars déchirent tout à deux !”, avant d’annoncer un wall of death sur “Bad Vibes”. La fosse se divise, et ça explose dans une déferlante de violence.
Les moments forts continuent avec “Retina” et “MVP”, et Alex ne manque pas de faire monter l’excitation pour Chelsea Grin et Dying Fetus. “Vous êtes prêts pour nos frères de Chelsea Grin après ça ?” demande-t-il. La foule répond avec des cris, et à ce moment, la hype pour la suite est à son comble. Leur set s’achève sur “Purgatory”, et ils quittent la scène sous les applaudissements d’une fosse en furie.
Chaos Reigns in Paris
EN
Chelsea Grin
Then it happened. The moment I had been waiting for: Chelsea Grin. As soon as they stepped on stage, the room exploded. The first notes of “Hostage” hit, and I was instantly in stank-face mode, it was that heavy. Tom Barber stormed in with a brutal “Open this fucking pit!” and the crowd obeyed without hesitation. I was already in another zone, fully immersed in their wall of sound.
“Make some noise for the bands before us!” Tom shouted before diving into “The Isnis”. The solos were insane, and Tom’s voice was just on another level. “Cheyne Stokes” turned the pit into an all-out warzone, with a circle pit that looked like it was going to swallow the whole venue.
But for me, the standout moment of the night was Sing to the Grave. This track is MY track, and hearing it live was everything I could’ve hoped for. I screamed so loud during the song, I probably scared the people standing near me.
And then came “Recreant”. Tom screamed, “Are you fucking ready?!” and the room erupted into pure chaos. The slams, the moshing, the stage energy, it was absolute carnage. Even the shyest people in the crowd couldn’t resist getting in on the action. Chelsea Grin ended their set as absolute kings, leaving the stage with the crowd still in pieces.
FR
Chelsea Grin
C’est enfin le moment que J’ATTENDAIS. Chelsea Grin entre en scène sous une pluie de hurlements. Dès les premières notes de “Hostage”, je suis en mode stank face, tellement c’est puissant. Tom Barber débarque et balance un “Open this fucking pit!” qui transforme la fosse en chaos total. Moi, je suis déjà dans un autre monde, complètement happée par leur son.
“Faites du bruit pour les groupes avant nous !” lance Tom, avant d’enchaîner sur “The Isnis”. Les solos me clouent sur place, et la puissance de la voix de Tom est juste dingue. Sur “Cheyne Stokes”, la fosse devient un champ de bataille avec un circle pit monumental.
Mais le moment où j’ai explosé de joie, c’est sur Sing to the Grave. Ce morceau, c’est MON morceau, celui que j’attendais, et le vivre en live, c’était juste une dinguerie. Je criais tellement que j’ai dû effrayer mes voisins.
Et que dire de “Recreant”, leur hymne ultime ? “Are you fucking ready?!” hurle Tom, et là, c’est l’apocalypse. Les slams pleuvent, les pogos ne s’arrêtent plus, et tout le monde, même les plus timides, se jette dans le chaos. Chelsea Grin termine leur set en maîtres absolus, et franchement, c’est eux qui ont marqué ma soirée.
Chaos Reigns in Paris
EN
Dying Fetus
Finally, it was time for the legends: Dying Fetus. Kicking off with “From Womb to Waste”, the crowd roared as the first notes rang out. “Paris, it’s good to be back, motherfuckers!” the frontman shouted. While the energy was still high, I have to admit it was hard for me to feel the same rush after Chelsea Grin.
That said, their precision was flawless. Tracks like “Compulsion for Cruelty” and “Grotesque Impalement” reminded everyone why they’re legends of the genre. The pits kept going strong, and the technicality of their playing was jaw-dropping. Their set hit its peak with the closer, “Subjected to a Beating”. The crowd threw every last ounce of energy into a massive circle pit, and Dying Fetus ended the night on a thunderous note.
FR
Dying Fetus
Les légendes Dying Fetus ferment la marche, et dès les premières notes de “From Womb to Waste”, le public est à fond. “Paris, it’s good to be back, motherfuckers!” hurle le frontman, mais perso, après le carnage de Chelsea Grin, difficile pour moi de retrouver le même niveau d’énergie. Pourtant, la fosse continue de moshpiter sans relâche.
Les titres s’enchaînent, et leur technique est irréprochable. “Compulsion for Cruelty” et “Grotesque Impalement” réveillent un peu ma flamme, surtout avec les gros circle pits qui éclatent sur ces morceaux. Mais c’est vraiment sur leur dernier titre, “Subjected to a Beating”, que la fosse explose une dernière fois. Tout le monde donne ses dernières forces, et Dying Fetus conclut la soirée sur une note massive.
Chaos Reigns in Paris
EN
This night was unforgettable. Vitriol proved you don’t need a huge lineup to bring massive energy. Despised Icon showed why they’re still deathcore kings, and Dying Fetus wrapped it all up with their flawless brutality. But for me, the night belonged to Chelsea Grin. They absolutely destroyed the stage and delivered a performance I’ll never forget, with Sing to the Grave being the highlight of my night. Paris knows how to throw down, and I’m leaving with my ears ringing and my neck completely wrecked.
A huge thank you to Garmonbozia for this amazing evening of quality entertainment!!!
FR
Cette soirée restera gravée dans ma mémoire. Vitriol a ouvert avec une brutalité sans concession, Despised Icon a prouvé qu’ils étaient des maîtres du live, et Dying Fetus a bouclé la soirée avec leur maîtrise technique légendaire. Mais pour moi, la soirée a été marquée par Chelsea Grin, qui a littéralement détruit la scène et la fosse. Leur set était un concentré de violence et d’intensité! Paris, tu sais accueillir le chaos comme personne. Je repars avec des souvenirs plein la tête… et un cou complètement détruit.
Un grand merci à Garmonbozia, pour cette soirée de qualité!!!
Chaos Reigns in Paris
Explore our latest live reports!
Découvrez nos derniers live reports !


