A Day To Remember and Split Chain Set Paris Ablaze with a Night of Chaos, Confetti, and Crowd Surfs at L’Olympia EN/FR
EN
Friday, May 30th, destination: L’Olympia, for a night all about heavy-hitting sounds. On the bill: the unstoppable A Day To Remember, long-awaited by fans who’ve been itching for this show. Things kicked off a little slow, but it didn’t take long for the energy to crank way up, turning into a full-blown party, think mosh pits, confetti showers, and throat-tightening emotion. Let’s go.
FR
Vendredi 30 mai, cap sur l’Olympia pour une soirée placée sous le signe du gros son. À l’affiche : les inusables A Day To Remember, que beaucoup attendaient depuis un bon moment. Si la soirée commence un peu timidement, elle va clairement monter en intensité jusqu’à devenir une vraie teuf, version pogos, confettis et émotions dans la gorge. Let’s go.

EN
Split Chain: Fired up but left hanging
The venue was still pretty empty when Split Chain hit the stage, but the front rows didn’t need much convincing, they screamed the second the lights went down. The band came out swinging, full of energy and drive, but… let’s be real, the sound just wasn’t it. The vocals were buried, guitars too low in the mix, it really messed with the impact. You could tell the crowd wanted to get into it, but it just wasn’t clicking at first.
That didn’t stop the singer from giving it his all. “Jump! Make some noise!”, and the crowd answered. Wall of death? Called and delivered (even if it wasn’t total mayhem yet). He kept pushing: “Give me more mosh!” and “Move, Paris!”, dude was trying so hard to light the place up. And slowly but surely, the pit started waking up.
Honestly, the lighting tech crushed it, saving the vibe visually while the sound gradually got better. The band powered through their set, Haven, Chalk, Future, Descend, they didn’t let up for a second. The frontman introduced his bandmates, asked for some crowdsurfing (yeah, the crowd wasn’t super down for that tonight, let’s be honest), but he never lost the smile. Before the last track, he fired off one last rally cry: “One last time, split this f*cking room and tear it up!” And finally, the crowd responded. The pit came alive. Solid finish, and props to the band for keeping that energy high no matter what.
FR
Split Chain : motivés mais pas aidés
La salle est encore bien clairsemée quand Split Chain débarque, mais les premiers rangs ne se font pas prier pour hurler dès que les lumières s’éteignent. Le groupe est à fond, déborde d’envie, mais… le son est pas ouf, soyons clairs. Le chant est en retrait, les guitares pas assez mises en avant : ça gâche un peu la dynamique. On sent que le public veut suivre, mais la sauce ne prend pas totalement au début.
Ça n’empêche pas le chanteur de tout donner : « Jump ! Make some noise ! » Et ça répond ! Wall of death demandé, wall of death exécuté (même si c’était pas encore la folie). Il insiste : « Donnez-moi plus de mosh ! », « Bougez Paris ! », il veut foutre le bordel dans la fosse. Petit à petit, le pit s’active, et l’énergie du groupe finit par se transmettre. Franchement, l’ingé lumière fait un taf de fou, ce qui sauve le rendu visuel d’un son qui, heureusement, s’améliore un peu en cours de route.
Les titres s’enchaînent (Haven, Chalk, Future, Descend…), et le groupe ne lâche rien. Il nous présente ses musiciens, demande des crowdsurfs, bon, là, le public est pas chaud ce soir, y’a pas photo. Mais lui garde le smile tout du long, et relance encore une dernière fois :
« Une dernière fois, split cette putain de salle et fout le bordel ! » Et là, la fosse joue le jeu. Beau final, et respect pour l’énergie non-stop.














EN
A Day To Remember: Paris Goes Off
9:30 PM. Lights go out. And just like that… whole different vibe. The venue is packed to the brim, and the crowd goes absolutely nuts. Massive roar. The first note of “The Downfall of Us All” hits, and it’s chaos. People are jumping, screaming the lyrics, fists in the air, full-blown pit action from the jump. Smoke blasts go off at the end, and everyone’s already drenched in sweat. We’re off to a wild start.
No time to breath, “I’m Made of Wax, Larry, What Are You Made Of?” kicks in right after, and the crowd’s already in another dimension. On “Homesick”, we get the first crowdsurf of the night, followed by a full-throttle wall of death. Jeremy shouts, “Hands up!!”, and Paris obeys. We came here to tear it up, and we are.
The band keeps rolling: “2nd Sucks”, “Right Back at It Again”, “Bad Blood”, “Paranoia”, “To the Death”. The crowd’s insanely reactive, everyone’s screaming every word, pits are intense, and even folks up in the balcony are on their feet. Jeremy keeps thanking the crowd:
“Thank you for being here tonight, we’re stoked to be playing this show!” And you can tell he means it.
When “Rescue Me” starts, it feels like recess, in the best way. Jeremy calls for a circle pit, and half the venue goes wild, spinning like crazy. Then “All My Friends” hits, and it’s full party mode: inflatable balls bouncing around, girls on shoulders, and some dude dressed as Mario tossing T-shirts into the crowd. Pure, chaotic fun.
Like all night, everyone’s shouting lyrics, clapping, jumping, it’s a hardcore party. Jeremy takes a moment to talk about the new album (which, by the way, we absolutely love at Milkshake).
Then they drop “Miracle”, and personally, that was my moment. This track’s been my favorite since it dropped, and live it hits even harder. Jeremy calls for more crowdsurfs, and boom, they’re everywhere. He even gives a big shoutout to the security guys catching bodies nonstop. The floor is shaking, the pit’s going off, it’s total mayhem.
“LeBron”, “Mindreader”, “Resentment”, no misses. Then comes a breather with “All I Want”. Phones light up the room in a wave, and it’s one of those goosebumps nostalgia moments. Right after, “Sometimes You’re the Hammer, Sometimes You’re the Nail” brings one last blast of energy before the encore, short but devastatingly effective.
FR
A Day To Remember : Paris s’embrase
21h30. La lumière s’éteint. Et là… c’est plus la même ambiance. La salle est archi pleine, le public est en feu. Grosse clameur. Et dès la première note de “The Downfall of Us All”, c’est le carnage. Tout le monde saute, crie les paroles, les bras en l’air, ça pogote sec et ça hurle comme à un concert de retrouvailles. Jet de fumée à la fin, tout le monde est déjà en nage. Ça commence fort.
Pas de pause : “I’m Made of Wax, Larry, What Are You Made Of?” prend le relais, et le public est déjà dans un état second. Sur “Homesick”, c’est le premier crowsurf de la soirée, puis un bon gros wall of death bien vénère. Jeremy crie « Hands up !! », et tout Paris obéit. On est là pour foutre le feu, et on le fait bien.
Le groupe déroule : “2nd Sucks”, “Right Back at It Again”, “Bad Blood”, “Paranoia”, “To the Death”. C’est hyper réactif, tout le monde hurle les paroles, les pogos sont francs, et même les balcons se lèvent. Jeremy enchaîne les remerciements : « Merci d’être ici ce soir, on est très heureux de jouer ici ! », et tu sens qu’il est sincère.
Quand arrive “Rescue Me”, ça commence à sentir la récré. Jeremy demande un circle pit : la moitié de la salle tourne comme des fous. Sur “All My Friends”, les ballons gonflables volent dans tous les sens, des nanas montent sur les épaules, et un mec déguisé en Mario se met à balancer des t-shirts depuis la scène. Ambiance régressive, mais jouissive.
Comme depuis le début, tout le monde hurle les paroles, tape dans les mains, saute. C’est la grosse teuf, version hardcore. Jeremy en profite pour parler du nouvel album, et spoiler : on l’adore chez Milkshake.
Quand ils lancent “Miracle”, c’est personnellement le moment où j’explose. C’est devenu ma préférée depuis sa sortie, et en live elle est encore plus puissante. Jeremy demande un max de crowdsurfs, et il y en a partout. Il en profite pour faire un big up à la sécu, qui assure grave, vu le flot continu de gens qui volent au-dessus de la foule. Le sol rebondit littéralement, la fosse est en fusion.
“LeBron”, “Mindreader”, “Resentment”… tout passe crème. Puis, retour à l’émotion avec “All I Want”. D’un coup, les lumières des téléphones illuminent la salle, moment frisson assuré. On est en plein shoot de nostalgie. Juste derrière, “Sometimes You’re the Hammer, Sometimes You’re the Nail” vient réveiller la bête une dernière fois avant le rappel, version courte mais ultra efficace.

EN
The Encore: chills, confetti, and a perfect send-off
The band comes back out in full calm mode, acoustic guitar, soft lights, phone flashlights glowing, confetti in the air… it’s that emotional moment we were all waiting for.
They launch into “If It Means a Lot to You”, and it’s pure magic.
Then Jeremy steps up and introduces the next one:
“This one’s my favorite song off the new album.”
He’s talking about “Flowers”, and he delivers it with genuine emotion. A beautiful performance, smooth, heartfelt, almost floating.
And to close things out just right: “All Signs Point to Lauderdale, and the entire Olympia sings along, from the pit to the balcony. The band walks off to a storm of applause, arms raised, and Jeremy turns one last time to the crowd:
“Paris, you’ve been amazing. Thank you so much!”
FR
Le rappel : frissons, confettis et bouquet final
Le groupe revient dans une ambiance toute en douceur : guitare acoustique, “If It Means a Lot to You”, lumières tamisées, téléphones allumés, confettis… c’est le moment émotion qu’on attendait tous.
Puis Jeremy présente “Flowers” :
« Celle-ci, c’est ma chanson préférée du nouvel album. »
Et il la livre avec une sincérité touchante. Belle performance, bien posée, presque planante.
Et pour conclure comme il se doit : “All Signs Point to Lauderdale”, repris en chœur par tout l’Olympia, du pit jusqu’aux balcons. Le groupe quitte la scène sous les acclamations, les bras levés, Jeremy qui salue une dernière fois :
« Paris, vous avez été incroyables. Merci beaucoup ! »













EN
It took a little while to heat up, but the night turned into a full-blown party, packed with sweat, confetti, and nonstop pit action, just the way we like it. A Day To Remember gave it everything they had, and Paris gave it right back. There were moments of emotion, total chaos, pure fun (shoutout to Mario and the balloons), and most of all, a super generous setlist that made both longtime fans and newer ones equally stoked.
We’re already craving the next one.
FR
Une soirée qui a mis un peu de temps à démarrer, mais qui s’est transformée en grosse fête pleine de sueur, de confettis et de pogo, comme on les aime. A Day To Remember a tout donné, et Paris l’a bien rendu. Des moments d’émotion, de folie, de fun total (merci Mario et les ballons), et surtout une setlist ultra généreuse, où les fans old school comme les plus récents ont trouvé leur bonheur.
On en redemande.
Photos by Math
Explore our latest live reports!
Découvrez nos derniers live reports !